خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد؛

لایحه بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در انتظار بررسی شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۳۹

سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایتخت باید به ۷۵ درصد برسد این در حالیست که هم اکنون سهم حمل و نقل عمومی به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت که لایحه بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در انتظار بررسی شورای شهر است.

به گزارش ایلنا، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه لایحه بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک به شورای شهر ارسال شده و در انتظار بررسی شورا قرار دارد گفت: سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری هم اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده که بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید این سهم به ۷۵ درصد افزایش یابد.

" سید جعفر تشکری هاشمی " با بیان این مطلب اظهار کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران باید در سال ۹۱ و ۹۲ طرح جامع مورد بازنگری قرار می‌گرفت که این مهم محقق و لایحه‌ای به شورای شهر ارسال شد و در صورت تصویب شورای شهر، تغییراتی که پیش بینی شده به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: عمده تغییرات و بازنگری‌های صورت گرفته در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، مربوط به تغییراتی در طراحی شبکه معابر شهری، توسعه دوچرخه سواری و پیاده راه‌ها، موضوعاتی در خصوص هوشمند سازی و توسعه حمل و نقل عمومی و… بوده است که همگی در راستای بهبود جریان ترافیک خواهد بود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه تغییرات در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک منوط به سیر مراحل تصویب در شورای شهر است گفت: سهم حمل و نقل عمومی در سفرهای شهری پایتخت باید به ۷۵ درصد برسد این در حالیست که هم اکنون سهم حمل و نقل عمومی به بیش از ۶۰ درصد رسیده و امیدواریم طی یک برنامه ۵ ساله بتوانیم با گسترش شبکه و ناوگان حمل و نقل عمومی این سهم را افزایش داده و به افق طرح جامع حمل و نقل و ترافیک دست یابیم.

وی در پایان تاکید کرد: تکمیل خط ۳ مترو و احداثخطوط ۶ و ۷ مترو، تکمیل شبکه خطوط اتوبوس‌های تندرو، توسعه دوچرخه سواری و پیاده راه‌ها از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در اولویت کاری حوزه حمل و نقل و ترافیک قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز