خبرگزاری کار ایران

اسماعیل دوستی:

شهرداری در تهیه برنامه راهبردی‌اش از دولت الگو گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۴۰

روزانه دو میلیون مسافر وارد شهر تهران می‌شوند که هزینه سنگینی را به شهر تحمیل می‌کنند که هیچ درآمدی برای شهر تهران ندارد آیا دولت جوابگوی این مسئله هست؟

ایلنا: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اهداف دولت از ارائه برنامه‌اش کاملا مشخص و تعریف شده است و درآمد پایداری نیز برای آن دارد گفت: آیا شهرداری نیز در برنامه خود و اجرای آن همانند دولت درآمد پایدار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از ارائه گزارش درباره برنامه راهبردی شهرداری تهران در ۵ سال آینده هر کدام از اعضای شورای شهر نقطه نظرات و نکاتی را اعلام کردند.

رحمت‌الله حافظی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شهر تهران در این خصوص گفت: در کل برنامه ارائه شده ۶ کلمه در باب توسعه فعالیت‌های سلامت شهر تهران مطالبی عرض شد. درباره این موضوع مهم نکات بیشتری مطرح شود و مشخص شود که چه اقداماتی صورت گرفته است تا خود اظهاری کاملی توسط شهرداری در زمینه فعالیت‌های انجام شده در بخش سلامت مطالبی عرض شود.

در ادامه علیرضا دبیر دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در برنامه ۵ ساله کشور در بخش‌های مدیریتی شهری ایراداتی وجود دارد تصریح کرد: بهتر است هرچه سریع‌تر این ایرادات مشخص شود تا با تعامل مناسب با دولت این موارد اصلاح شود. از این رو از شهرداری تهران می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برنامه خود را به منظور پیگیری از دولت ارائه دهند تا این مطالب اصلاح شود.

وی ادامه داد: بهتر است همزمان با ارائه برنامه ۵ ساله شهرداری تهران از سایر دستگاه‌های اجرایی تهران نیز همانند گذشته بخواهیم برنامه ۵ ساله خود را ارائه دهند تا بتوانیم در کاهش آسیب‌ها موثر باشیم.

مجتبی شاکری نیز درباره برنامه راهبردی شهر تهران گفت: این برنامه علمی و فنی است اما باید یادمان باشد که شهر تهران از پایتخت بودن مجزا است و نباید سهم پایتخت بودن تهران باری به شهروندان تحمیل کند.

وی ادامه داد: شهردار تهران می‌بایست گزارش تحلیلی درستی از برنامه‌های انجام شده در ۸ سال گذشته خود را به شورا ارائه می‌کرد همچنین اعضای دور سوم نیز می‌بایست نمره خود را از عملکرد شهرداری اعلام می‌کردند.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه شهرداری در تعیین راهبردهای خود از دولت الگوبرداری کرده است تأکید کرد: جنس کار شهرداری با دولت فرق می‌کند دولت جنبه حاکمیتی دارد و به دنبال رفع فقر است تا ظرفیت‌های بالقوه تبدیل به بالفعل شود هدف دولت مشخص است و درآمد آن نیز مطمئن و پایدار اما آیا درآمدهای شهرداری نیز پایدار است.

وی ادامه داد: روزانه دو میلیون مسافر وارد شهر تهران می‌شوند که هزینه سنگینی را به شهر تحمیل می‌کنند که هیچ درآمدی برای شهر تهران ندارد آیا دولت جوابگوی این مسئله هست؟

انصاری نیز با انتقاد از اینکه در این برنامه به مسایل اجتماعی نگاه تخصصی نشده است گفت: البته در سی سال گذشته کمتر نگاه تخصصی به موضوع اجتماعی صورت گرفته است اما بهتر است در این دوره و در این برنامه به آن توجه شود.

محسن سرخو نیز در این باره گفت: بحثاصلاح ساختار شهرباید در برنامه راهبردی به صورت کامل با مصادیق آن اعلام شود برای نمونه پیشنهاد می‌دهم شهرداری ساختار پروژه محور داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین بخش غیردولتی نیز در اجرای پروژه‌های شهر تهران فعال شوند و به ذی نفعان توجه شود. ذی نفع عمده شهر مردم تهران‌اند و باید از آن‌ها در کنار بخش خصوصی کمک بگیریم.

وی همچنین از شهرداری تهران خواست تا تربیت مدیران پروژه‌ای قدرتمند را در شهر تهران مدنظر داشته باشد و گفت: باید به طور سیستمی موانع موجود که احیانا وجود دارد حل و فصل شود.

معصومه آباد نیز در پایان گفت: حلقه مفقوده و عدم اتصال منطقی میان برنامه‌ریزان و تصمیم گیران اجازه تحقق بسیاری از برنامه‌ها را نمی‌دهد. این حلقه مدیریت، کارفرمایانی است که روح تصدی‌گری در شهر را حاکم می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز