خبرگزاری کار ایران

بررسی ابعاد فنی ریزش گودبرداری در خیابان ایران زمین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۷۹۹

چگونه با وجود اینکه ایرادات وجود داشته و بدون رفع خطر اجازه ادامه کار به کارفرما داده اید؟ / در تاریخ ۲۵ شهریور دستور توقف پروژه را صادر کردیم.

ایلنا: ‌ رییس و اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در اولین بازدید خود، پروژه گودبرداری خیابان ایران زمین که باعثتخریب و ریزش خیابان گلستان شده بود را رصد کردند.

به گزارش ایلنا؛ احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه بازدید از نشست خیابان ایران زمین گفت: طبق دستور ریاست شورا کمیسیون ماموریت دارد تا ابعاد مختلف ریزش بخشی از دیواره های پروژه ایران زمین که موجب تخریب خیابان گلستان شده بود را بررسی کند.

وی افزود: بازدید میدانی از محل داشتیم و با تمام عوامل دخیل در کار پروژه جلسه ای را برگزار کردیم تا گزارش موثقی از علت ریزش گودبرداری تهیه وابعاد موضوع کاملا شفاف و مشخص شود.

دنیا مالی افزود: به هر حال نکاتی در خصوص وضعیت توپوگرافی زمین، شکل و طرح کار و نیز مسائل دیگری وجود دارد که ما سعی داریم شافف سازی شود تا یک گزارش مستند و مهندسی به شورا ارائه دهیم.

دنیا مالی در خصوص شرایط و عمق زیاد این گودبرداری گفت: عمق گودبرداری هر چه بیشتر باشد حساسیت کار نیز افزوده می شود اما سیستم مهندسی در دنیا به گونه ای است که محدودیت اندازه عمق وجود ندارد یعنی اگر در همین مکان نیز قرار باشد ۸۰ متر گودبرداری شود حتما سیستم مهندسی برای آن راهکار دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهرتهران با اشاره به اینکه مهم این است که الزامات و راهکارهای مهندسی در کار چگونه دیده شده باشد، تصریح کرد: آنچه ما اکنون در این پروژه بررسی می کنیم و به دنبال آن هستیم همان الزامات مهندسی است تا بتوانیم گزارش دقیقی در خصوص همین پروژه و نیز راهکارهای پیش گیرانه ای برای عملیات های گودبرداری داشته باشیم.

در جریان این نشست تخصصی محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهرتهران نیز با اشاره به نزدیک بودن فصل بارندگی گفت: ما دنبال علت فنی این ریزش هستیم بنابراین می خواهیم کمک کنیم خرابی بیشتر از این نشود.

سرخو افزود: با توجه به شرایط زمین و فاضلاب و آب های سطحی، گفت: چه تمهیداتی برای پایداری زمین های اطراف این گودبرداری اندیشیده اید تا نگران همسایگان رفع شود؟

مشاور و مجری طرح در خصوص تمهیدات زمستانی طرح گفت: با توجه به شرایط توپو گرافی زمین منطقه و شیب آب از شمال به جنوب، در سراسر دیواره گودبرداری سیستم زهکشی مناسب اجرا شده است.

مشاور با اشاره به اینکه دیواره جنوبی ۲۴ ساعته مانیتورینگ خواهد شد، افزود: در ادامه کار مانیتورینگ، کنترل و عملیات بهسازی در هر کجای پروژه لازم باشد انجام خواهد شد.

اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه در طول اجرای گودبرداری، تغییر شکل های در دیواره شمالی پروژه به ثبت رسیده است، خطاب به نماینده سازمان نظام مهندسی، گفت: چگونه با وجود اینکه ایرادات وجود داشته و بدون رفع خطر اجازه ادامه کار به کارفرما داده اید؟

حیدری معاون فنی سازمان نظام مهندسی تهران بااشاره به تاریخچه نامه نگاری و جلسات مختلف با مهندسین طراح وناظر جلسه گفت: ما در تاریخ ۲۵ شهریور دستور توقف پروژه را صادر کردیم.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرک قدس نیز که در جلسه حضور داشت، با اشاره به اینکه لوله های آب استفاده شده دراین منطقه از نوع مرغوب بوده است، گفت: براساس مستندات ما در آن مکان نشت آب و فاضلاب نداشته ایم.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به اینکه ما دنبال کاستی های فرآیند گودبرداری هستیم، گفت: می بایستی در فرایند تایید و تصویب اقدامات اجرایی، تخصصی و فنی تجدید نظر شود.

همچنین نماینده سازمان نظام مهندسی نیز با اعلام این خبر که قرار است دستور العمل کاربردی گودبرداری تهیه شود، گفت: براساس آن دستور العمل مقرر می شود برای اجرای گودبرداری مشاور ناظر در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز