خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار خبر داد؛

اختصاص ۳۰ جایگاه ویژه عرضه دام زنده قربان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۹

ساعت کار قربانگاه‌ها در روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر و در عید قربان ۵ صبح تا ۱۵ عصر خواهد بود / در سال گذشته از ۱۱ هزار رأس دام زنده ۵۴۷ رأس به دلیل مشکلاتی که توسط دامپزشکان تأیید شد ذبح نشدند. همچنین ۵۰ لاشه نیز ضبط شد. در همین راستا ۴۹۰۰ احشا دام ناسالم تشخیص داده شد.

ایلنا: ‌مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از اختصاص ۳۰ جایگاه ویژه عرضه دام زنده قربان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " حسین صفایی " با بیان اینکه از ده سال گذشته طرح عرضه بهداشتی دام زنده ویژه عید قربان در دستور کار قرار گرفته است اظهار کرد: امسال نیز در همین راستا ۳۰ نقطه از شهر به صورت قربانگاه عرضه مستقیم دام را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در ۱۷ نقطه به صورت عادی و در ۱۳ نقطه نیز به صورت خیریه این عرضه انجام می‌شود گفت: این کار علاوه بر کنترل بر عرضه دام در توزیع دام بهداشتی حمل آن و کاهش بیماری‌های مشترک انسان و دام تأثیرگذار است. همچنین در جمع‌آوری بقایای دام زنده نیز اقدامات بهداشتی لازم انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار با بیان اینکه دام‌ها قبل از ذبح توسط دامپزشکان معاینه و بعد از ذبح نیز بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تصریح کرد: در سال گذشته از ۱۱ هزار رأس دام زنده، ۵۴۷ رأس به دلیل مشکلاتی که توسط دامپزشکان تأیید شد ذبح نشدند. همچنین ۵۰ لاشه نیز ضبط شد. در همین راستا ۴۹۰۰ احشا دام ناسالم تشخیص داده شد.

صفایی با بیان اینکه شهرداری تهران با مسئولیت سازمان میادین و همکاری شهرداران مناطق و اداره کل دامپزشکی تهران اقدام به عرضه دام زنده ویژه عید قربان می‌کند، ادامه داد: ۲۶۰ کار‌شناس بهداشت و دامپزشک در این طرح حضور دارد. همچنین ۲۷ ناظر ذبح شرعی نیز متشکل از روحانیون بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند و برای هر مرکز نیز ۲۰ نفر سلاخ تعریف شده است تا مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت‌هایی که برای ۱۷ قربانگاه عادی شهر تهران در نظر گرفته شده است در سیزده خیریه نیز مهیا است گفت: شهروندانی که دوست دارند دام خود را ذبح و به خیریه‌ها واگذار کنند بدون مشکل می‌توانند این کار را انجام دهند.

صفایی با بیان اینکه نمی‌توان برای گوشت گوسفند قیمت ثابتی را مشخص کرد گفت: تلاش کرده‌ایم تا در یک فضای رقابتی قیمت عرضه شده دام مناسب باشد. همچنین ترازوهای موجود در قربانگاه‌ها وزن طبیعی دام را نشان می‌دهند و دام‌هایی که عرضه می‌شوند دام‌هایی با وزن عادی هستند.

وی با بیان اینکه ساعت کار قربانگاه‌ها در روز عرفه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ عصر و در عید قربان ۵ صبح تا ۱۵ عصر خواهد بود تصریح کرد: جایگاه‌ها از روز دوشنبه تحویل و فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا بررسی دام‌ها از نظر سلامت مورد ارزیابی قرار گیرد.

صفایی با بیان اینکه برای امسال نیز ۳۰ هزار دام در نظر گرفته شده است گفت: امیدواریم امسال نیز بتوانیم شرایط بهتری برای عرضه دام ویژه عید قربان برای شهروندان تهرانی مهیا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز