خبرگزاری کار ایران

فاز دوم طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) به بهره برداری رسید

کد خبر : ۱۱۲۲۶۰

در طول مدت اجرای پروژه ۵۷۴۰ متر طول تاسیات شهری فرسوده و ناکارآمد که در مسیر طرح تعریض قرار داشتند جابجا و براساس نیاز و ظرفیت جدید منطقه و بر اساس خط جدید پروژه با همکاری دستگاه های ذیربط نوسازی شده اند.

ایلنا: فاز دوم طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) از خیابان قصر الدشت تا بزرگراه شهید نواب صفوی تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: طرح تملک و تعریض خیابان امام خمینی(ره) از بزرگراه یادگار امام(ره) تا بزرگراه شهید نواب صفوی به عنوان یکی از مهمترین شریان های اصلی منطقه برای کاهش بار ترافیکی منطقه در دست اقدام است.

وی با بیان این که خیابان امام خمینی(ره) یکی از محورهای مواصلاتی مهم شرقی، غربی تهران بزرگ تلقی می شود افزود: تملک املاک واقع در طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی در حال تکمیل است و مابقی املاک معارض نیز با جلب مشارکت مالکان از طریق توافق و اعمال ضوابط قانونی در حال پیگیری است.

شهردار منطقه عبور تاسیسات مهم شهری از جمله شبکه های آب و فاضلاب، برق، مخابرات و فیبر نوری را از مهمترین موانع اجرایی پروژه دانست و افزود: در طول مدت اجرای پروژه ۵۷۴۰ متر طول تاسیات شهری فرسوده و ناکارآمد که در مسیر طرح تعریض قرار داشتند جابجا و براساس نیاز و ظرفیت جدید منطقه و بر اساس خط جدید پروژه با همکاری دستگاه های ذیربط نوسازی شده اند.

عظیمی افزود: استاندارد سازی این خیابان با پیش بینی مسیر های تردد سواره رو، پیاده رو، مسیر عبور دوچرخه، مسیر عبور نابینایان و بر اساس دستورالعمل نوع پیاده روسازی، خشکه چینی، به منظور جذب حداکثری آب های سطحی فصلی و جلوگیری از بروز سیلاب های خیابان اجرا شده است.

عظیمی همچنین ادامه داد: تاکنون در مقاطع بزرگراه یادگار امام(ره) تا خیابان کارون، خیابان کارون تا خیابان جیحون و خیابان جیحون تا خیابان قصرالدشت عملیات عمرانی به اتمام رسیده و مورد بهره برداری واقع شده است و زمان بندی اتمام پروژه تا سر خیایان رودکی تا پایان سال جاری پیش بینی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز