خبرگزاری کار ایران

تشکری هاشمی خبر داد:

تجهیز ۳ منطقه دیگر پایتخت به امکانات دوچرخه سواری؛ به زودی / دسترسی رایگان به دوچرخه در تمامی مناطق

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۸۸

برای تسهیل استفاده از دوچرخه در تهران، سیستمی پیش بینی شده که هر شهروندی که کارت هوشمند عضویت در شبکه دوچرخه سواری را اخذ کند بتواند بدون هزینه از دوچرخه استفاده کند.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه در حال حاضر ۱۹ منطقه پایتخت به امکانات دوچرخه سواری مجهز هستند گفت: به زودی ۳ منطقه دیگر شهر نیز به خانه‌های دوچرخه مجهز می‌شوند تا شهروندان در تمام سطح تهران بتوانند به دوچرخه دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایلنا، " سید جعفر تشکری هاشمی " با بیان این مطلب اظهار کرد: کارهای مقدماتی مثل خرید دوچرخه و انعقاد قراردادهای لازم برای احداثخانه‌های دوچرخه در ۳ منطقه شهر تهران انجام شده و در تلاشیم که به زودی و تا پایان ماه آتی شرایطی را فراهم سازیم که دوچرخه در سطح منطقه ۲۲ گانه شهر در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه دوچرخه در تهران و دیگر شهرهای کشور طی سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده، در حالیکه دوچرخه وسیله‌ای ارزان، ایمن و پاک است که می‌تواند به سلامت افراد کمک کند.

معاون شهردار تهران با تاکید براینکه جایگزین کردن دوچرخه به جای خودرو کار سختی است و نیاز به اقدامات آموزشی دارد گفت: استقبال شهروندان در مجموع از دوچرخه و دوچرخه سواری خوب بوده و در حال حاضر در ۱۹ منطقه شهرداری تهران امکان استفاده از دوچرخه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شهروندان می‌توانند برای سفرهای کوتاه از دوچرخه استفاده کنند اظهار کرد: با توجه به شیب و جریان ترافیک و زیاد بدون مسافت‌ها، برای همه معابر و سفر‌ها امکان استفاده از دوچرخه در تهران وجود ندارد اما شهروندان می‌توانند برای سفرهای کوتاه خود(سفرهایی از ۱ تا ۵ کیلومتر) و یا در مراکز تفریحی از دوچرخه استفاده کنند.

تشکری خاطر نشان کرد: برای تسهیل استفاده از دوچرخه در تهران، سیستمی پیش بینی شده که هر شهروندی که کارت هوشمند عضویت در شبکه دوچرخه سواری را اخذ کند بتواند بدون هزینه از دوچرخه استفاده کند. اخذ کارت هوشمند عضویت در این شبکه نیز تنها با ارایه کپی شناسنامه افراد صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود ۶ هزار دوچرخه در سطح شهر تهران داریم که امیدواریم طی ماه‌های آتی این رقم به بیش از ۱۵ هزار دوچرخه برسد و در طول سال ۹۲ دسترسی به دوچرخه برای همه شهروندان مهیا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز