خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در مراسم تجلیل از شهیدان سادات شهر:

شهدا امانت داران ولایت بودند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۳۸

مهم‌ترین رسالت ما در چنین ایامی و در کنار مزار شهدا این است که با ولایت و خون شهدا پیوند داشته باشیم و راه امام(ره) و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.

ایلنا: شهردار تهران با بیان اینکه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به برکت ولایت بوده است، تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایطی که در کشور با بحران‌های مختلفی روبرو بودیم ولایت فقیه در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کردند و جامعه را در برابر ظلم و نفاق مصون نگاه داشتند؛ امروز نیز تنها راه موفقیت ما این است که به صورت صادقانه در دفاع و تبعیت از ولایت پیش رویم و شکر این نعمت نیز جز با وحدت و تبعیت نیست.

به گزارش ایلنا، شهردار تهران طی سخنانی در مراسم تجلیل از شهیدان سادات شهر و تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان سادات تهران بزرگ ضمن خیرمقدم به خانواده معظم سادات شهید گفت: از خداوند بزرگ سپاسگزارم که توفیق داد در چنین ایامی در شب عید غدیر در کنار مزار شهدا و در جمع شما خانواده معظم شهدا باشیم. این را توفیق بزرگی می‌دانیم که برای دومین سال در کنار مزار بیش از دوهزار شهید سادات شهر تهران حضور داشته و در جمع شما خانواده شهدای سادات شب عید را سپری می‌کنیم.

دین بدون ولایت کامل نیست

محمدباقر قالیباف عید غدیر را از اعیاد بزرگ اسلامی دانست و گفت: عید ولایت آن قدر عظمت دارد و مهم است که خداوند به رسول مکرم اسلام(ص) ابلاغ می‌کند اگر معرفی ولایت را انجام ندهی رسالت را کامل نکرده‌ای. از اینجاست که نبوت با ولایت پیوند می‌خورد. خداوند نعمت‌های زیادی را به انسان داده است اما وقتی نعمت ولایت را به بشریت ارزانی داشت فرمود من نعمت‌های خود را بر شما تمام کردم. از این رو بزرگ‌ترین نعمت ما ولایت است و دین بدون ولایت تکمیل نمی‌شود.

شهدا امانت داران ولایت بودند

وی افزود: شهدای عزیز ما نیز توانستند با استفاده از همین فرهنگ و تبعیت از ولایت به پیروی امیرالمؤمنین(ع) از ولایت امانت داری کرده و پیوند بین ولایت و شهادت را به نمایش بگذارند. چرا که به برکت این نعمت بود که بعد از ۱۴۰۰ سال شیعیان امیرالمومنین(ع) نهراسیدند و تنبلی و کاهلی را کنار گذاشتند تا برای اسلام تلاش کنند.

وی تصریح کرد: امروز نیز وقتی مشاهده می‌کنیم این مجاهدان و ایثارگران این گونه مجاهدت کردند ما نیز نباید شرمسار رشادت‌ها و شهامت‌های این شهدا باشیم. مهم‌ترین رسالت ما در چنین ایامی و در کنار مزار شهدا این است که با ولایت و خون شهدا پیوند داشته باشیم و راه امام(ره) و شهدا را تحت رهبری مقام معظم رهبری به پیش ببریم.

شهردار تهران یادآور شد: باید باور همه ما این باشد که بزرگ‌ترین نعمت امروز ما در جامعه اسلامی نعمت ولایت است چرا که در دیگر کشورهای اسلامی نیز مشاهده می‌کنیم کشورهایی موفق شدند با استکبار مبارزه کنند و به پیروزی برسند که از این نعمت برخوردار بودند اما وقتی نعمت ولایت و رهبری را نداشتند نتوانستند انقلاب خود را تداوم دهند و دشمنان به سرعت بر آن‌ها غلبه پیدا کردند. به این ترتیب دشمنان جامعه را به سمت اختلاف پیش بردند و با اختلاف‌انگیزی، نیرنگ، حیله و فتنه توانستند بر جوامع اسلامی تسلط پیدا کنند.

ولایت فقیه در سخت‌ترین شرایط کشور و در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کرد

قالیباف با بیان اینکه پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی به برکت ولایت بوده است، تصریح کرد: در سخت‌ترین شرایطی که در کشور با بحران‌های مختلفی روبرو بودیم ولایت فقیه در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی ایستادگی کردند و جامعه را در برابر ظلم و نفاق مصون نگاه داشتند؛ امروز نیز تنها راه موفقیت ما این است که به صورت صادقانه در دفاع و تبعیت از ولایت پیش رویم و شکر این نعمت نیز جز با وحدت و تبعیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: امروز مردم و جامعه ما بیش از هر زمان دیگری درک واقعی پیدا کرده‌اند که چرا نعمت ولایت تکمیل کننده نعمت‌های الهی است. زندگی، اقتصاد، اخلاق، فرهنگ، رشد و پیشرفت ما در گرو ولایت است و اینجاست که اهمیت و جایگاه ولایت برای همگان مشخص می‌شود. اگر بنده و امثال بنده توفیق داریم در این مسئولیت به مردم خدمت کنیم باید بدانیم این مسئولیت‌ها به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا است و اگر لحظه‌ای از این مسیر غفلت کرده و به خانواده‌های شهدا و ایثارگران که تمامی زندگی مادی و معنوی خود را مدیون آن‌ها هستیم بی‌توجهی کنیم حتما خداوند ما را نخواهد بخشید و فردای قیامت در مقابل تمامی همسنگران و هم‌رزمان خود خجلت زده هستیم. از این رو از شما می‌خواهم دعا کنید تا از مسیر امام(ره) و شهدا منحرف نشویم و در هر شرایطی از شهدا و راه آن‌ها غفلت نکنیم. ‌‌ همان طور که شهدای ما از کلام امیرالمومنین(ع) تبعیت کردند و شهید شدند. باید بدانیم عزت شهدا در مجاهدت، کار، تلاش و مبارزه بود. امروز ما نیز باید بدانیم عزت ما در این است که با ظلم و استکبار مقابله کرده و بر سنت‌های الهی پایداری داشته باشیم.

خانواده معظم شهدا و ایثارگران نباید کاری را در مجموعه‌ شهرداری داشته باشند که بر روی زمین مانده باشد

شهردار تهران تاکید کرد: بنده بار‌ها در شهرداری تهران تاکید کردم که باید به خانواده معظم شهدا و ایثارگران توجه داشته باشیم و هر کاری که از سوی آن‌ها به بنده و شهرداری منتقل شود و در حوزه کاری شهرداری باشد - فارغ از اینکه مسئولیت آن کار با ما باشد یا خیر - حتما باید این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم. این بدان معناست که خانواده معظم شهدا و ایثارگران نباید کاری را در مجموعه‌ شهرداری داشته باشند که بر روی زمین مانده باشد. از دیگر سو برخی کارهاست که حق شماست و وظیفه مسئولان است که آن‌ها را انجام دهند اما این کار‌ها در مجموعه وظایف شهرداری نیست. در این شرایط نیز من تلاش می‌کنم تا این مسائل پیگیری شود.

قالیباف اشتغال فرزندان شهدا را یکی از دغدغه‌های موجود توصیف کرد و گفت: یکی از افتخارات بنده این است که بیش از ۷۰۰ فرزند شهید را در شهرداری تهران مشغول به کار کردم؛ البته این امر وظیفه من بوده است اما در مقابل قادر نیستیم تمامی فرزندان شهدا را مشغول به کار کنیم. با این وجود بنده به سهم خودم تلاش می‌کنم در هر جایی که می‌توانم، کاری انجام دهم و گره‌ای از مشکلات آن‌ها باز کنم.

وی به بازدید سرزده امروز خود از شهرداری منطقه ۴ نیز اشاره کرد و گفت: در جریان این بازدید با یکی از خانواده شهدا گفت‌وگو کرده و از آن‌ها درباره پیگیری مسائل از سوی شهرداری پرس‌وجو کردم. باید بدانیم دنبال کردن مسائل مربوط به خانواده شهدا دغدغه ما در شهرداری تهران است و همه مدیران در مجموعه شهرداری این کار را با افتخار و از سر عشق و محبت انجام می‌دهند. اگر خدای ناکرده فردی این محبت و عشق را نداشته باشد هم بنده دستور اداری دادم که این کار را انجام دهد.

شهردار تهران تصریح کرد: گاهی برخی مادران شهدا توقعاتی دارند که با وجود تمامی تلاش‌ها نمی‌توان به انتظارات آن‌ها پاسخ گفت و من شرمنده آن‌ها می‌شوم. با این وجود با همه وجودم درد مادران و پدران شهدا را می‌فهمم. هم چنان که هم‌اکنون روزی نیست که مادر من با وجود مشکلات حرکتی مسیر گلزار شهدا تا مزار برادر شهیدم را پیاده طی نکند.

قالیباف گفت: امیدوارم با دعای خیر شما و تلاش و همیاری همکاران این توفیق را داشته باشیم تا خدمتگزارانی صادق برای همه مردم مخصوصا همه خانواده شهدا باشیم. البته هرگز نمی‌توانیم جای فرزندان شما را پر کنیم اما امیدوارم حداقل بتوانیم کمک کوچکی کرده و به مسائل شما رسیدگی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز