خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور و طی اقدامی مشارکتی صورت می‌گیرد؛

حذف آلاینده‌های بنزن و تولوئن از جایگاه‌های سوخت منطقه ۲۲

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۱

در پروژه نامبرده با استفاده از نرم افزارهای مختلف و با توجه به خواص جذبی گاز‌ها توسط نانولوله‌های سنتز شده، به مدلسازی سیستم حذف آلاینده‌ها اقدام شده و این مدل سازی با تعداد مختلفی از نانوتیوب‌ها انجام شد. در ‌‌نهایت سیستم بهینه برای نصب در یکی از پمپ بنزین‌های منطقه ۲۲ شهرداری، انتخاب شده است.

ایلنا: شهرداری منطقه ۲۲، با مطالعه و ساخت در زمینه نانو تیوب کربن برای حذف آلاینده‌های بنزن و تولوئن از جایگاه‌های سوخت موجود در این محدوده از پایتخت، گام جدی برداشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، " حسین مرادی " شهردار منطقه در این باره گفت: آلودگی هوا همواره بعنوان یک مشکل اساسی در شهرهای بزرگ مورد توجه بوده است. ترکیبات آلی فرار نیز بعنوان یکی از آلاینده‌های مهم در هوای شهر تهران است که در اثر احتراق ناقص سوخت در وسایل نقلیه و تبخیر بخارات بنزین بویژه در جایگاههای سوخت و خودرو‌ها بوجود می‌آید.

وی ادامه داد: منطقه ۲۲ تهران به عنوان یکی از مناطق پیشرو در توجه به مسائل زیست محیطی، استفاده از فن آوری‌های نوین برای کاهش آلاینده‌ها را در اولویت کاری خود قرار داده است. در این راستا این منطقه با مشارکت مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران، مطالعه کاهش آلاینده‌های بنزن و تولوئن را در جایگاه‌های بنزین با استفاده از نانو تیوب کربن مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: «نانو تکنولوژی بعنوان یک فناوری کاربردی در دهه‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و کاربرد این فناوری در حوزه‌های مختلف، متفاوت است. این فناوری با تولید محصولات متنوع در بخش‌های شیمی، انرژی و محیط زیست کاربرد فراوانی دارد. این روش نوین برای اولین بار در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

بر اساس این گزارش در پروژه نامبرده با استفاده از نرم افزارهای مختلف و با توجه به خواص جذبی گاز‌ها توسط نانولوله‌های سنتز شده، به مدلسازی سیستم حذف آلاینده‌ها اقدام شده و این مدل سازی با تعداد مختلفی از نانوتیوب‌ها انجام شد. در ‌‌نهایت سیستم بهینه برای نصب در یکی از پمپ بنزین‌های منطقه ۲۲ شهرداری، انتخاب شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز