خبرگزاری کار ایران

دانش آموزان منطقه ۹ مهارت‌های امداد و نجات را فرا می‌گیرند

کد خبر : ۱۱۶۱۲۸

تجارب کشورهای جهان بویژه مناطق زلزله خیز ثابت کرده تلفات و خسارات جانی در افراد آموزش دیده همواره کمتر بوده و آشنایی دانش آموزان به کمک‌های اولیه و مهارت در عملیات امداد - نجات می‌تواند در کاهش خطرپذیری موثر واقع گردد.

ایلنا: جانشین ستادمدیریت بحران از آغاز برگزاری آموزش دوره‌های عمومی امدادو نجات در مدارس منطقه۹ خبر داد.

به گزارش ایلنا، " عباس خسروی " دبیر ستاد بحران منطقه۹ اعلام کرد: با توجه به بالا بودن سطح بافت فرسوده در منطقه و همچنین تراکم جمعیت که طبعا افزایش آمار چشم‌گیر اقشار آسیب پذیری را به همراه دارد، باید اهمیت این آموزش برای دانش آموزان مدارس منطقه ۹ ضروری ذکر کرد.

دبیر ستاد بحران منطقه، آموزش را یکی ازموثر‌ترین راهکارها در کاهش خطرپذیری برشمرد و تاکید کرد: تجارب کشورهای جهان بویژه مناطق زلزله خیز ثابت کرده تلفات و خسارات جانی در افراد آموزش دیده همواره کمتر بوده و آشنایی دانش آموزان به کمک‌های اولیه و مهارت در عملیات امداد - نجات می‌تواند در کاهش خطرپذیری موثر واقع گردد.

در ادامه ستاد مدیریت بحران منطقه۹ تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران با مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه نخستین دوره آموزش عمومی دانش آموزان سطح منطقه طی سالجاری در دبیرستان دخترانه شهیداکبری برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: برابر زمانبندی صورت گرفته تا پایان امسال تمامی مدارس مقاطع دبیرستانی منطقه۹ این آموزش‌ها را فرا خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز