خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا:

سهم ۴۹ درصدی موتورسیکلت‌ها در آلودگی صوتی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۶۶

با وجود آنکه هر یک از موتورسیکلت‌ها ۴ تا ۵ برابر یک خودروی معمولی هوا را آلوده می‌کنند اما حتی قانون الزامی بودن معاینه فنی در مورد این وسایل نقلیه اجرایی نمی‌شود.

ایلنا: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه حدود ۱ میلیون موتورسیکلت در تهران تردد دارند گفت: متاسفانه با وجود اینکه هر یک از موتورسیکلت‌ها ۴ تا ۵ برابر یک خودروی معمولی سبب آلودگی هوا می‌شوند، هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد و حتی موتورسیکلت‌ها بدون محدودیت وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند.

به گزارش ایلنا، یوسف رشیدی با بیان این مطلب اظهار کرد: موتورسیکلت‌ها امروز یکی از معضلات اصلی پایتخت هستند و نقش زیادی در آلودگی هوا و آلودگی صدای تهران دارند با این وجود لجام گسیخته و بدون هیچ محدودیتی در شهر تردد می‌کنند و روز به روز هم بر تعدادشان افزوده می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه هر یک از موتورسیکلت‌ها ۴ تا ۵ برابر یک خودروی معمولی هوا را آلوده می‌کنند اما حتی قانون الزامی بودن معاینه فنی در مورد این وسایل نقلیه اجرایی نمی‌شود.

رشیدی با تاکید بر اینکه باید به طور جدی موضوع ساماندهی و نظارت بر موتورسیکلت‌ها اجرایی شود گفت: موتورسیکلت‌ها علاوه بر اینکه سهم زیادی در آلودگی هوای شهر دارند، در آلودگی صوتی پایتخت نیز بسیار تاثیر گذارند به گونه‌ای که یک خودرو به طور متوسط ۶۵ دسی بل تولید آلودگی صوتی می‌کند اما میزان متوسط تولید آلودگی صوتی موتورسیکلت‌ها ۸۳ دسی بل است.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد ۴۹ درصد از آلودگی صوتی پایتخت ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها در شهر است که این مساله لزوم توجه و ساماندهی تردد موتورسیکلت‌ها را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تردد حدود ۱ میلیون موتورسیکلت در تهران مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد گفت: متاسفانه با توجه به اینکه نظارت و مدیریت درستی بر تردد این وسایل نقلیه صورت نمی‌گیرد و موتورسیکلت‌ها هیچ محدودیتی برای تردد در شهر ندارند، روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده و علاقه‌مندی به استفاده از این وسیله نقلیه بیشتر می‌شود که این مساله خود بحرانی‌تر شدن مشکلات ناشی از تردد موتورسیکلت‌ها را در شهر‌ها به دنبال دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز