خبرگزاری کار ایران

در چهارمین اجلاس UCLG و با اکثریت مطلق آرا؛

قالیباف بار دیگر «نایب رئیس مجمع شهرداران جهان» شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۱۲۹

می‌توان گفت هم اکنون هیچ تشکل شهری مهم بین المللی وجود ندارد مگر آنکه تهران در عالیترین سطوح تصمیم گیری آن ایفای نقش کند.

ایلنا: " محمد باقر قالیباف " با اکثریت مطلق آرا، برای یک دوره سه ساله دیگر به عنوان «نایب رئیس مجمع شهرداران جهان» انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، " نامدار صداقت "، مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: در چهارمین اجلاس مجمع شهرداران جهان که در رباط مراکش برگزار شد علاوه بر برگزاری انتخابات روسای این مجمع، مهم‌ترین مسائل و موضوعات شهرهای جهان مورد بحثو بررسی قرار گرفت و در چارچوب همکاری‌های مشترک برای این مسائل برنامه ریزی شد.

نماینده تهران در مجمع شهرداران جهان به فرآیند انتخاب دکتر قالیباف به عنوان نایب رییس UCLG اشاره کرد و توضیح داد: در متن سخنرانی شهرداران و مدیران شهری جهان بر نقش سازنده تهران در پیش برد اهداف مجمع شهرداران آسیا تاکید شده بود و پس از برگزاری انتخابات، دکتر قالیباف بار دیگر برای یک دوره ۳ ساله با اکثریت مطلق آرا به عنوان «نایب رییس مجمع شهرداران جهان» انتخاب شد.

صداقت با بیان اینکه امروز تهران یکی از شناخته شده‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود افزود: خوشبختانه پایتخت جمهوری اسلامی ایران به یکی از فعال‌ترین و اصلیترین ارکان نهادهای بین المللی مدیریت شهری مبدل شده به گونه‌ای که ریاست بخش غرب آسیای مجمع شهرداران جهان، عضویت در هیئت مدیره و اجرایی تشکل‌های مختلف بین المللی نظیر اتحادیه شهرداران کشورهای اسلامی، مجمع شهرداران جهان، همچنین دبیرخانه دائمی و دبیرکلی مجمع شهرداران آسیا هم در اختیار تهران است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت هم اکنون هیچ تشکل شهری مهم بین المللی وجود ندارد مگر آنکه تهران در عالیترین سطوح تصمیم گیری آن ایفای نقش کند.

صداقت افزود: دیپلماسی فعال شهری تهران امروز با تمام توان در اختیار دیپلماسی کشور قرار دارد و شهرداری تهران ظرفیت سازی فوق العاده‌ای در حوزه دیپلماسی به نتیجه رسانده که امیدوار است این ظرفیت‌ها در راستای دیپلماسی کشور مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیرکل روابط عمومی و بین الملل شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهردار تهران به دلیل مشغله کاری نتوانسته بود در اجلاس رباط حضور به هم رساند و انتخاب وی از سوی مدیران شهری جهان در حالی اتفاق افتاد که وی در تهران حضور داشت.

شایان گفتن است آقای «جوزف روج» دبیرکل مجمع شهرداران جهان و برخی دیگر از مقامات شهری جهان پس از پایان اجلاس رباط در پیامی انتخاب مجدد دکتر قالیباف به عنوان «نایب رییس مجمع شهرداران جهان» را به وی تبریک گفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز