خبرگزاری کار ایران

قالیباف در یادواره شهدای نازی آباد:

درجامعه‌ای که فقر وجود داشته باشد ندای ملکوتی ایمان شنیده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۵۹

نمی‌گویم در شهرداری هیچ تخلف و رشوه گیری وجود ندارد و مردم اذیت نمی‌شوند ولی فساد بسیار کاهش یافته است / فقط صرفا با شعار دادن و موضع گرفتن به تنهایی نمی‌توان از اسلام دفاع کرد و آن را به جهانیان معرفی و انقلاب را به نسل آینده معرفی کرد.

ایلنا: شهردار تهران در مراسم یادواره شهدای نازی آباد که در نخستین شب ماه محرم در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، گفت: ما وظیفه داریم تا عاشورا را آنگونه که هست درک کنیم و نسبت به آن معرفت پیدا کنیم و تنها به یک عزاداری صرف بسنده نکنیم.

به گزارش ایلنا، " محمدباقر قالیباف " در این مراسم با بیان اینکه همه زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا هستیم، گفت: گذشت زمان و آمدن ایام بزرگ‌ترین وذکر و یادآوری برای همه ماست و خداوند ماه‌های مختلف از جمله رجب، شعبان، رمضان، محرم و صفر و اعیادی چون غدیر و قربان و مناسبت‌های مختلف را به عنوان فرصتی برای ما قرار داده تا از این فرصت‌ها درس بگیریم و از آن برای ادامه زندگی و اصلاح آن بهره بگیریم.

وی افزود: همچنین ماه‌های محرم و صفر نقش برجسته‌ای در حفظ اسلام مخصوصا برای این زمان فراهم کرده که باید درس‌های فراوانی از آن بگیریم.

قالیباف ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم محرم و نهضت امام حسین(ع) چندوجهی بودن آن است. حضرت امام حسین(ع) در ظلم ستیزی، برقراری قسط و عدل و برپایی امر به معروف و نهی از منکر تلاش می‌کردند. البته ما از امام حسین(ع) فقط ظلم ستیزی را یاد نگرفتیم. ایشان بسیار مهربان بودند و حسن خلق هم داشتند و در کنار محبت در زندگی صبر و شکیبایی فراوانی داشتند. امام حسین(ع) در هر شرایطی تسلیم اراده خداوند شدند، چه در لحظات سخت ظهر عاشورا و چه در فشارهایی که قبل از عاشورا تحمل کردند.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال یک بصیرت عاشورایی هستیم، یاد گرفته‌ایم که دین خط قرمز‌ها، اصول و فروع، جهاد اکبر و جهاد اصغر دارد. دین به ما یاد داده که تقدم و تاخر را بشناسیم و اولویت‌ها را تشخیص دهیم.

شهردار تهران افزود: با همین فرهنگ است که ما در روز ۱۳ آبان که تقارن با آغاز محرم داشت شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم. اگر ما مقابل آمریکا ایستاده‌ایم این ایستادن یک حرکت سیاسی و مصلحت اندیشانه نیست، بلکه ریشه در فرهنگ اهل بیت و شناخت دقیق از فرهنگ امام حسین(ع) دارد. ۱۳ آبان نمادی از بی‌اعتمادی، بدبینی و اعتراض ما به آمریکاست. ۱۳ آبان نمادی است که نشان می‌دهد ما بدون آمریکا هم می‌توانیم پیشرفت کنیم.

وی معتقد است اگر امام حسین(ع) در مقابل ظالم ایستاد ما هم باید در مقابل ظالم بایستیم. همانطور که امام راحل ما با برداشتی صحیح از فرهنگ عاشورا در روز ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ مقابل ظلم ایستادند و هرگز در مقابل شاه تا بن دندان مسلح که این همه امکانات و و ساواک و غیره را در کنار حمایت آمریکا داشت، کوتاه نیامدند.

قالیباف ادامه داد: حتی نزدیکان امام(ره) در حوزه هم به ایشان توصیه کردند شما که سربازو پشتیبانی و امکانات ندارید چرا اصرار بر قیام دارید. اما امام(ره) با‌شناختی که از محرم، مقابله با ظلم و ظلم ستیزی داشتند به وظیفه خود عمل کرده و چون بر مدار سنت‌های الهی حرکت کردند، پیروز شدند. بنا براین نهضت ما هم برگرفته از فرهنگ عاشورا و کربلا بود.

وی تضریح کرد: ما با‌‌ همان روحیه ظلم ستیزی، ایثار و شهادت طلبی در دوران دفاع مقدس در مقابل تجاوز دشمنان ایستادیم و با گروهک‌های مختلف مبارزه کردیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به واژه «نرمش قهرمانانه» که از تدابیر مقام معظم رهبری است، گفت: این بدان معناست که با ظالمان سخن گفته شود تا آن‌ها به راه راست هدایت شوند و کسانی که بهانه می‌کنند که ما می‌خواهیم دشمن تراشی کنیم بفه‌مند که اصلا این طور نیست و ما به دنبال دعوا نیستیم. ملت ما به دنبال این است که نه به کسی ظلم کند و نه اینکه کسی به او ظلم کند.

قالیباف با بیان اینکه مهم‌ترین مولفه در همه تصمیمات ما در مسایل داخلی و خارجی تکیه کردن و توجه به مردم است، خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب، تداوم انقلاب و دوران دفاع مقدس در هر شرایطی که به مردم تکیه دادیم به پیروزی رسیدیم و هرگاه از جای دیگر کمک خواستیم و به مردم تکیه و توجه نکردیم به پیروزی نرسیده‌ایم.

وی افزود: این افتخار برای ملت ما ماند که در مقابل ظلم ایستاد و توفیق شکست ظالم را پیدا کرد. مبارزه با ظالم حتما سختی و مشقت فراوان دارد و ما در این راه باید کمر همت ببندیم.

به گفته شهردار تهران محرم، صفر و فرهنگ قرآن و اهل بیت است که به ما اجازه می‌دهد فرزند، برادر، همسر و آبرویمان را فدای اسلام کنیم ولی هرگز اجازه نداریم عزتمان را بفروشیم. این‌ها هیچ منافاتی هم با حرف زدن با آمریکا ندارد. چراکه امام حسین(ع) هم تا آخرین لحظه به دنبال هدایت دشمنانش بود.

وی تاکید کرد: حال که باید متکی به خود و ملت خود باشیم باید بدانیم که ما مسئولین و کسانی که شما و شهدا این فرصت را برایمان فراهم کردند که امروز قدرت در اختیار داشته باشیم باید با تاسی به فرهنگ اهل بیت در راه برقراری قسط و عدل تلاش کنیم. چراکه از نبی مکرم اسلام نقل شده که یک ساعت تلاش برای برقراری عدالت و قسط در جامعه از ۷۰ سال عبادت ارزش بیشتری دارد.

قالیباف افزود: همچنین زمانی که حضرت علی(ع) خلیفه و امام جامعه بودند، در مدینه همه فقرا می‌توانستند نان گندم بخورند، آب سالم بنوشند و خانه داشته باشند.

یه اعتقاد وی فقط صرفا با شعار دادن و موضع گرفتن به تنهایی نمی‌توان از اسلام دفاع کرد و آن را به جهانیان معرفی و انقلاب را به نسل آینده معرفی کرد.

شهردار تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده بودند دشمن شماره یک ما آمریکاست و راه مبارزه با آمریکا چیزی نیست جز کار، کار و کار تصریح کرد: ایشان نفرمودند راه مبارزه با آمریکا شعار، شعار و شعار است.

وی ادامه داد: همانقدر که امر به معروف و نهی از منکر مهم است مبارزه با فقر هم مهم است و درجامعه‌ای که در آن فقر باشد ندای ملکوتی ایمان شنیده نمی‌شود.

قالیباف سپس خطاب به نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) نازی آباد گفت: من مدیون شما شهروندان عزیز در این شب عزیز باشم، اگر در کارم یک لحظه حس و روحیه دوران دفاع مقدس وجود نداشته باشد و رفتار اداری پیدا کرده باشم.

وی با اشاره به قول خود به شهروندان تهرانی که تلاش می‌کنیم فاصله شمال و جنوب شهر بیشتر نشود گفت: امروز مدعی هستیم این فاصله نه تنها بیشتر نشده بلکه کمتر هم شده است.

قالیباف ادامه داد: نمی‌گویم در شهرداری هیچ تخلف و رشوه گیری وجود ندارد و مردم اذیت نمی‌شوند ولی فساد بسیار کاهش یافته است. از این رو در دوره جدید مدیریت شهری با همکاران رزمنده، انقلابی و متعهد خود که در شهرداری تعدادشان کم نیست، کمر همت بسته‌ایم که با کمک و مشارکت شما شهروندان فهیم بتوانیم شهرداری را به نقطه‌ای برسانیم که وقتی مردم وارد آن می‌شوند احساس آرامش کنند.

وی افزود: این را قبول ندارم که بگوییم مردم ما برای رفاهیات و نان انقلاب نکردند. حتما اینگونه است ولی وقتی می‌بینیم حضرت علی(ع) در زمان حکومت برایش مهم بود که حتی یک کودک هم سر گرسنه بر بالین نگذارد و ظلمی رخ ندهد ما هم باید به رفاهیات و معیشت مردم توجه کنیم.

قالیباف با بیان اینکه عمق استراتژیک نظام ما قلب مردم است که پای نظام و حکومت نشته‌اند، اظهار داشت: این را بدانیم که اگر سستی به وجود آید، روحیه مبارزه از ما گرفته شود، تهاجم فرهنگی تاثیرگذار شود، اختلاف باشد و گروه گرایی و حزب گرایی بر اساس انقلاب ما غلبه پیدا کند، از مسیر نهضت امام حسین(ع) فاصله گرفته‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شهروندان تهرانی قول داد به تمام نامه‌هایی که به دستش می‌رسد ظرف مدت یک هفته الی ۱۰ روز پاسخ داده می‌شود و گفت: از آنجایی که بخش اعظمی از نامه‌ها مربوط به بحثاشتغال و کار است، با اینکه این موضوع از وظایف شهرداری نیست اما ما این موضوع را به مراجع ذیصلاح اعلام می‌کنیم. ولی موضوعات مربوط به کار شهرداری حتما پاسخ داده خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز