خبرگزاری کار ایران

بررسی موردی پرونده‌های متقاضیان بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده ۵ تا ابلاغ نهایی ضوابط

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۰۱

تمامی پروانه‌هایی که در حال حاضردر تهران صادر می‌شود بر اساس ضوابط طرح تفصیلی جدید است و شهروندان می‌توانند می‌توانند با ورود به سامانه www. tehran. ir با ورود کد نوسازی ملک و یا شماره پرونده کامپیوتری خود ازاطلاعات مربوط به ملک خود مطلع شوند.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تا پیش از زمان ابلاغ نهایی ضوابط بلند مرتبه سازی، صدور مجوزهای بلند مرتبه سازی در مناطق ۱ تا ۲۱ شهرداری تهران، برای ساختمان‌های ۱ طبقه و بیشتر به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران بررسی می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا جاوید " با بیان این مطلب گفت: تمامی پروانه‌هایی که در حال حاضردر تهران صادر می‌شود بر اساس ضوابط طرح تفصیلی جدید است و شهروندان می‌توانند می‌توانند با ورود به سامانهwww. tehran. irبا ورود کد نوسازی ملک و یا شماره پرونده کامپیوتری خود ازاطلاعات مربوط به ملک خود مطلع شوند.

جاوید همچنین در مورد بلند مرتبه سازی نیز گفت: تا زمان تهیه و تصویب و ابلاغ ضوابط بلند مرتبه سازی موافقت با صدور مجوزهای بلند مرتبه سازی در مناطق ۱تا ۲۱ شهرداری تهران، برای ساختمان‌های ۱ طبقه و بیشتر به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران بررسی می‌شود.

وی افزود: حداقل مساحت مورد نیاز برای بلند مرتبه سازی نیز ۲۰۰۰ متر مربع است و حداقل عرض معبر نیز ۱۲ متر است.

جاوید در ادامه با اشاره به وضعیت اخذ مجوز برای تفکیک پارکینگ‌ها و قابلیت خرید و فروش آن گفت: هنوز مجموعه‌ای پایان کار برای تفکیک پارکینگ نگرفته است اما بر اسا س دستورالعمل اداره ثبت اسناد و املاک مشکلی در این خصوص نیست.

به گفته معاون شهردار تهران، در صورتی که سرمایه گذاران نسبت به احداثپارکینگ‌های طبقاتی اقدام کنند می‌توانند پایان کارگرفته و آن را تفکیک کنند و واحدهای تفکیکی را به شهروندان واگذار کنند.

وی تصریح کرد: با اخذ این مجوز می‌توانند پارکینگ‌ها را اجازه داده یا بفروشند، اما هنوز در تهران موردی نبوده است که تفکیک و پایان کاربرای خرید و فروش پارکینگ صادر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز