خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان اوقاف:

سوگواره «بصیرت عاشورایی» در ۲۹۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۳

به‌منظور مشارکت در برگزاری مراسم‌های عزاداری و ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی عاشورا بیش از ۲ هزار مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم و بیش از ۲۵۰۰ روحانی از حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به سراسر کشور بویژه مناطق محروم در قالب این طرح اعزام خواهند شد.

ایلنا: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» ویژه برنامه عزاداری در ایام محرم و صفر در ۲۹۸۰ بقعه متبرکه و امامزاده کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام احمد شرفخانی با بیان اینکه تبیین ابعاد مکتب سرخ عاشورا و عمق بخشیدن به باورهای اقشار مختلف جامعه درخصوص اهداف والای نهضت حسینی، همواره رکن اصلی برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف بوده است، اظهار داشت: از دیرباز، به منظور اجرای نیات واقفین در زمینه عزاداری حضرت ابا عبدا… الحسین(ع)، مراسم سوگواری در حسینه‌ها، تکایا، موقوفات و بقاع متبرکه برگزار می‌گردید اما برنامه نظاممندی در این خصوص وجود نداشته و بصورت سلیقه‌ای هر موقوفه و بقعه، مراسم خود را اجرا می‌کرد.

حجت الاسلام شرفخانی افزود: لذا سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی و به‌منظور جهت‌دهی به مراسم عزاداری و اجرای صحیح نیات موقوفات مرتبط، برنامه‌های متنوع و پرباری را به اجرا درآورده است.

وی ادامه داد: سوگواره «بصیرت عاشورایی» نیز در همین راستا و با هدف گسترش و تعمیق بصیرت در جامعه و نیز به منظور اجرای هر چه بهتر و صحیح‌تر نیات واقفین خیراندیش، برای سومین سال پیاپی در آستان مقدس ۲۹۸۰ امامزاده و بقعه متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به اهداف این طرح افزود: این طرح با هدف، اجرای نیات واقفین خیراندیش با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه در جهت هر چه مطلوب‌تر برگزار شدن مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدا… الحسین(ع)، تقویت باورهای دینی و تبیین قیام عاشورا در بین عموم مردم، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت خرافات و انحرافات، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی متناسب در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، حسینیه‌ها و تکایا برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: به منظور بهره‌گیری از روش‌های تبلیغی نوین و استفاده از تکنولوژی و ابزار جدید، جهت ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائرین و مجاورین امامزادگان شاخص و انس هر چه بیشتر جوانان، نوجوانان و حتی کودکان با روحانیت و پاسخگویی به سوالات، شبهات و مسائل شرعی، در قالب این طرح، خیمه‌های معرفت در صحن ۱۲۰۰ امامزاده کشور برپا خواهد شد.

وی گفت: به‌منظور مشارکت در برگزاری مراسم‌های عزاداری و ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی عاشورا بیش از ۲ هزار مبلغ و روحانی از حوزه علمیه قم و بیش از ۲۵۰۰ روحانی از حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌های دیگر به سراسر کشور بویژه مناطق محروم در قالب این طرح اعزام خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز