خبرگزاری کار ایران

چمران تاکید کرد:

اختصاص مسیر آزاد شده ریلی به سرانه‌های مورد نیاز مناطق ۱۷ و ۱۸

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۹۹

با انتقال خط ریلی به زیر زمین فضایی در حدود۱۰ کیلومتر ایجاد شده است که می‌تواند هم به عنوان فضای سبز و هم به عنوان فضاهایی که مردم در این مناطق با کمبود در آن‌ها مواجه هستند قرار گیرد.

ایلنا: ‌چمران در جریان بازدید از طرح زیر گذر راه آهن گفت: با انتقال خط ریلی به زیر زمین فضایی در حدود ۱۰ کیلومتر ایجاد شده است که می‌تواند هم به عنوان فضای سبز و هم به عنوان سرانه‌هایی که مردم در این مناطق با کمبود در آن‌ها مواجه هستند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا؛ " مهدی چمران "، عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در جریان بازدید از پروژه ایجاد مشترک مترو و راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران با اشاره به سابقه طراحی و ساخت پروژه از سال ۸۳ گفت: با توجه به وجود گسست در زندگی و رفت و آمد مردم در منطقه ۱۷ شهرداری تهران به دلیل وجود خط آهن در این منطقه از سال ۸۳ قرار شد که این مسیر ریلی به زیر زمین برود.

وی ادامه داد: علی رغم وجود مشکلات فراوان هم اکنون این پروژه انجام شده و در حال حاضر دو خط راه آهن که قابلیت تردد در آن وجود دارد ایجاد شده است ضمن اینکه می‌بایست سیستم تاسیساتی تهویه آن تکمیل شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده بود که دو خط نیز جهت استفاده مترو و استفاده شهروندان مناطق ۱۷ و ۱۸ از آن به مترو داده شود که آن دو خط آماده است و باید هماهنگی‌های لازم در مورد آن صورت گیرد.

وی به بازدید رئیس جمهور پیشین از پروژه اشاره کرد و گفت: در آخرین بازدیدی که صورت گرفت، رئیس جمهور پیشین دستورات لازم را در این خصوص صادر کرد و باید این هماهنگی‌ها با دولت جدید انجام شود تا این قسمت تحویل مترو شود.

عضو کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به فضای بالایی تونل مترو اشاره کرد و گفت: با انتقال خط ریلی به زیر زمین فضایی در حدود۱۰ کیلومتر ایجاد شده است که می‌تواند هم به عنوان فضای سبز و هم به عنوان فضاهایی که مردم در این مناطق با کمبود در آن‌ها مواجه هستند قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید در این قسمت ساختمان سازی و نظایر آن صورت گیرد افزود: باید با طراحی و اجرای صحیح، فضای مناسبی برای استفاده مردم منطقه در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه از لحاظ زمانی طولانی نشده است، گفت: الان که زمان اتمام پروژه است، مدتی به دلایل کمبود منابع مالی پروژه متوقف شده است این در حالی است که راه آهن تلاش زیادی را برای تامین اعتبار این پروژه انجام داده است.

چمران اظهار داشت: در گذشته به دلیل پیش بینی اعتباری کمتر از مورد نیاز، راه آهن با صرفه جویی در سایر پروژه‌ها به تامین منابع این پروژه می‌پرداخت که باید همکاری‌های لازم در این خصوص انجام شود تا پروژه از لحاظ مالی تامین شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز