خبرگزاری کار ایران

با سیاست‌های جدید وزارت راه وشهرسازی:

نقش بخش خصوصی در نوسازی شهری افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۱

می‌توان با ارائه مدل حکمروائی شهری و تعریف ساختارهای محلی، بستری جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری فراهم کرد.

ایلنا: معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: دولت مصمم است در بازآفرینی پایدار محدود‌ها و محلات هدف نوسازی و بهسازی شهری با کاهش نقش تصدی‌گری به ایفای نقش تسهیل گر، حمایت و نظارت کننده بر اجرای طرح‌های و برنامه‌های نوسازی و بهسازی بپردازد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، " محمد سعید ایزدی "، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: دولت در سیاست‌های جدید خود از تعریف پروژه‌های بزرگ مقیاس و دخالت مستقیم در این گونه اقدامات پرهیز کرده است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تقویت نقش نهادهای غیر دولتی و بخش خصوصی کشور را از اهم اقدامات آینده در بازآفرینی پایدار محلات هدف نوسازی و بهسازی بافت‌های شهری کشور برشمرد و اظهار داشت: می‌توان با ارائه مدل حکمروائی شهری و تعریف ساختارهای محلی، بستری جدید در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری فراهم کرد.

وی افزود: در این رویکرد ازتوجه صرف به ابعاد کالبدی به اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی با هدف بازیابی هویت شهری و ارتقاء کیفیت زندگی در این محلات تغییر می‌کنند.

وی اهم اقدامات شرکت عمران و بهسازی شهری در آینده را اصلاح برنامه سال جاری بر اساس سیاستهای ابلاغی، ظرفیت سنجی توسعه شهری(درونی و بیرونی)، هماهنگی‌های بین بخشی، تعامل بیشتر با شهرداریهای سراسر کشور اعلام نمود و گفت: درصد هستیم تا براساس نقد و ارزیابی اقدامات و فعالیت‌های گذشته به مدل‌های خلاق و کارامد جهت بازآفرینی شهری دست پیدا کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز