خبرگزاری کار ایران

ایلنا در آستانه افتتاح پل صدر بررسی می‌کند؛

هزینه واقعی تمام شده پل صدر چقدر است؟!

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۶۶

در سال گذشته جمع هزینه‌های ریالی صدر هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری اعلام شد که با اضافه کردن ۷۲۰ میلیارد بودجه در متمم امسال؛ این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

ایلنا: در حالی که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران؛ هزینه تمام شده پل صدر را ۶۴۰ میلیارد تومان اعلام می‌کند، یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران صریحا آن را رد می‌کند و می‌گوید به درستی هزینه تمام شده پل مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هفته آینده پل صدر به بهره برداری می‌رسد و مساله هزینه تمام شده این پروژه بازار داغی به خود گرفته است.

مازیار حسینی درباره این مطلب صریحا اعلام کرد «هزینه تمام شده این پروژه ۶۴۰ میلیارد تومان است و قیمت قرارداد پل مقطوع است و تعدیل سازمان مدیریت برنامه ریزی به آن تعلق می‌گیرد. خوشحالم که برآورده اولیه پل درست بود و نیازی به قرارداد الحاقی نیست. هزینه‌ها کاملا روشن است.»

وی؛ اعلام ۵ هزار میلیارد تومان هزینه پل را توسط برخی منابع کذب محض اعلام کرد.

اما محسن سرخو(عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران) نظری متفاوت از این دارد و در این باره می‌گوید: شهرداری تهران در متمم بودجه خود برای پل صدر مبلغ ۷۲۰ میلیارد تومان تعیین کرده است در حالی در بودجه امسال برای این پروژه اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی تخصیص یافته بود که شورا نیز آن را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: در سال جاری با تایید درخواست شهرداری تهران برای پل صدر، هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص خواهد یافت در حالی که در سال گذشته جمع هزینه‌های ریالی پروژه صدر هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران درج شد که با احتساب ۷۲۰ میلیارد بودجه درخواستی در متمم امسال این رقم به ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این مبالغ به غیر از هزینه‌های ارزی پروژه است، تاکید کرد: این هزینه‌های ارزی قطعا قابل توجه خواهد بود. البته بخشی از هزینه‌های پل صدر به صورت تهاتری تامین شده است که باید همه این موارد جمع شود تا قیمت تمام شده اعلام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز