خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

تمرکز در متمم بودجه شهرداری بیشتر غیر نقدی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۲۲

علت این همه هیجان اعضا تازه نفس بودنشان است / واقعیت این است که همه ما ایده‌های جدیدی داریم ولی باید بدانیم که نمی‌توان این ایده‌ها در میانه سال و وسط بودجه اعمال کرد.

ایلنا: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: بودجه نقدی و غیر نقدی امسال ۵۵ به ۴۵ است در حالی که در متمم بودجه این نگاه برعکس است و بودجه غیرنقدی ما ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " احمد دنیامالی "، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در موافقت با متمم ارائه شده توسط شهرداری تهران، اظهار کرد: نکته اساسی در بودجه این است که چرا اعضای دور سوم شورا بودجه شهرداری را در سال ۹۲ به جای روند افزایشی ۲۰ درصد کاهش داده‌اند. در واقع شورا بودجه ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری را ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تصویب کردند.

وی ادامه داد: با تصویب متمم بودجه در ‌‌نهایت بودجه سال ۹۲ شهرداری تهران ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان خواهد بود. شهرداری تهران پیشنهاد ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای متمم خود داده است تا بتواند اقدامات خود را به سرانجام برساند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق شورا قطعا رقمی پایین‌تر از این بودجه پیشنهادی را در متمم مصوب خواهد کرد ادامه داد: پیشنهاد این کمیسیون کمتر از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

دنیامالی با بیان اینکه نسبت بودجه نقد و غیرنقد امسال ۵۵ به ۴۵ است گفت: در متمم بودجه این نگاه برعکس است و بودجه غیرنقدی ما ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه باید مکانیزیمی تعریفی شود تا در آن بودجه به صورت شفاف اعلام شود تصریح کرد: کمیسیون تلفیق متمم را ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در بحثدرآمدی تایید کرده است.

اقبال شاکری، عضو دیگر شورای شهر تهران خطاب به رئیس شورا، گفت: ‌نحوه گفت‌وگوی میان اعضا نشان می‌دهد که هنوز ساختار کمیسیون‌ها و کارکرد آن‌ها مشخص نشده و روی روال قرار نگرفته و به نظر می‌رسد در هیچ کدام از این کمیسیون‌ها در مورد این موضوعات صحبتی نشده است که حالا چنین موضوعات و سئوالاتی در صحن شورا به صورت کاملا اولا مطرح می‌شود.

رحمت‌الله حافظی، رییس کمیسیون سلامت و محیط‌ زیست شورای شهر تهران خطاب به اعضا، علت این همه هیجان اعضا را تازه نفس بودنشان دانست و افزود: واقعیت این است که همه ما ایده‌های جدیدی داریم ولی باید بدانیم که نمی‌توان این ایده‌ها را در میانه سال و وسط بودجه اعمال کرد چرا که بودجه بسته شده و غیر قابل تغییر است و باید آن‌ها را برای سال آینده اعمال کنیم.

وی ادامه داد: این رویه غلطی است که شهرداری مثلا ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه را پیش‌بینی کند و اینجا این مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان شود و در ‌‌نهایت چندین ماه بعد مجددا متمم بودجه به شورا بیاید. از سویی اگر این پول مازاد است و اگر بدون برنامه در شهرداری باقی بماند در اصلاحیه بودجه پایان سال مجبوریم آن را قبول کنیم.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد بهتر است فعلا این متمم را تصویب کنیم و بعد موارد مورد نظرمان را در بودجه ۹۳ اصلاح کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز