خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به اظهار نظر اعضای شورای شهر:

ما دولت تاجر نیستیم و نمی‌خواهیم باشیم / احداثمسکن اجتماعی توسط شهرداری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۷۱

مسکن اجتماعی باید توسط شهرداری‌های احداثشود چرا تنها باید دولت مرکزی خانه سازی کند؟ معتقدم شهرداری‌ها باید به صورت جدی به حوزه ساخت و ساز وارد شوند / مسئله بافت‌های فرسوده فقط نوسازی آن نیست، مشکل آن از دست دادن هویت اجتماعی است.

ایلنا: وزیر راه و شهرسازی پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر با صراحت کامل اعلام کرد: دولت تاجر نیستیم و نمی‌خواهیم باشیم گفت: مسکن اجتماعی توسط شهر داری‌ها احداثمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " عباس آخوندی "، وزیر راه و شهرسازی پس از استماع صحبت‌های اعضای شورای شهر با بیان اینکه شهر تهران یک کوره ده نبود و از‌‌ همان ابتدا طرح جامع و تفصیل داشت اظهار کرد: تصمیماتی که برای شهر تهران در طرح جامع و تفصیلی گرفته شد کمتر اجرایی شد که باید دلایل آن را پیدا کنیم اما مهم‌ترین مسئله در این بحث، مسئله مدیریت یکپارچه شهر تهران و منابع مالی آن است.

وی با بیان اینکه مطالعه منابع مالی پایدار برای توسعه شهر تهران اصلی‌ترین دستاور مدیریت شهری است تصریح کرد: به نظر من دو گانه بودن مدیریت سیاسی و خدمات شهری در ایران ریشه بسیاری از مشکلات است باید مطالب به خوبی مطرح و گفت گویی جامع از منابع علم و قانونی انجام شود در واقع مدیریت سیاسی باید در مرحله‌ای متوقف شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مدیریت سیاسی در حد فرمانداری‌ها باید متوقف شود افزود: باید مدیریت‌های پایین‌تر از فرمانداری به شهرداری واگذار شود در این زمینه به بازنگری نیازمندیم.

آخوندی به موضوع زمین‌خواری در شهر اشاره و گفت: زمین‌خواران چه سودی برای مجموعه ساکن شهر تهران دارند؟ لازم است با مدیریت یک پارچه مجموعه شهری مانع بسیاری از موارد شد، البته من به گفته نظر اعضای شورای شهر مبنی بر ایجاد کمسیون‌های مشترک اعتقاد دارم و حتما این کمیسیون‌ها ی مشترک ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نیاز داریم در گام نخست بدون حب و بغض سیاسی گفتگو کنیم تا به فهم مشترکی دست یاییم تاکید کرد: حتما در شورای عالی شهرسازی مساله تهران و کلان‌شهر‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم باید تصمیمات غلط، شناسایی شود. من به هیچ وجه این امر را که وزرات راه و شهر سازی نگاه تجاری و سود جویانه دارد قبول ندارم ما نمایندگان مردم هستیم و دولت تاجر نیستیم و نمی‌خواهیم باشیم.

آخوندی در ادامه به مساله حمل و نقل عمومی و توسعه آن اشاره و تصریح کرد: کاملا به این حوزه اشراف دارم و از آن حمایت می‌کنم. در همه‌جا با جسارت کامل به نحو توسعهٔ حمل و نقل عمومی صحبت کردم. اعتقاد دارم باید پیوستگی میان راه آهن و مترو باشد.

وی درباره بافت‌های فرسوده نیز گفت: مسئله بافت‌های فرسوده فقط نوسازی آن نیست، مشکل آن از دست دادن هویت اجتماعی است. آن زمان که قرار بود ساختمان جدید مجلس ساخته شود به اصرار من این ساختمان در بهارستان ایجاد شد. البته من معتقد بودم ساختمان وزارت ارشاد نیز در ضلع دیگر بهارستان ایجاد شود چرا که معتقدم به سازی بافت قدیم نوسازی ساختمان نیست. بلکه احیای هویت آن است

وزیر راه و شهرسازی درباره افزایش قدرت شهرداری‌ها نیز گفت: مسکن اجتماعی باید توسط شهرداری‌های احداثشود چرا تنها باید دولت مرکزی خانه سازی کند؟ معتقدم شهرداری‌ها باید به صورت جدی به حوزه ساخت و ساز وارد شوند.

آخوندی در پایان از راه اندازی روابط شهروندان در حوزه شهرسازی و راه سازی خبر داد و گفت: هم اکنون که موضوع حقوق شهروندی باز شده است به دنبال راه اندازی این سامانه هستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز