خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

سرنوشت زمین میدان میوه و تره‌بار فرمانیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۹۳

فروختن و قیمت این زمین سوال ما(اعضای شورای شهر) است که به صورت کتبی به شهرداری تهران ارائه شده و قرار است پاسخ سوال ارائه شود / اگرچه تاکنون این پاسخ داده نشده است / من می دانم ملک به چه کسی و با چه قیمتی فروخته شده است.

ایلنا: سرنوشت زمین میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی(فرماینه) بعد از گذشت چند ماه هنوز در هاله‌ای از ابهام است مشخص نیست این ملک بفروش رفته است یا نه! چراکه همچنان معاون شهردار تاکید دارد که این ملک در اختیار شهرداری است اما یک عشو شورای شهر تهران رسما از فروش آن خبر می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اواسط مردادماه امسال زمین میدان میوه و تره‌بار شهید لواسانی(فرماینه) بدون مصوبه شورای شهر تهران به شخصی که مشخص نیست چه کسی یا کسانی هستند، واگذار شده است.

آن زمان ساکنان فرمانیه از فروش و واگذاری این ملک برای ساخت مراکز تجاری و پاساژ صحبت می‌کردند و امروز بعد از گذشت چندماه این موضوع جدی شده است.

مجتبی عبداللهی در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه مجموعه میوه و تره بار فرمانیه حدودا ۲۰ هزار متر مربع بود که بخشی از آن متعلق به شهرداری تهران نبود و فروخته شده بود، گفت: ‌ آنچه متعلق به سازمان میادین است ۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است.

وی ادامه داد: برای این مساحت زمین طراح و مشاور دیده شده و طرح اولیه آماده است. ۴ یا ۵ طبقه پارکینگ است، در این مجموعه یک طبقه میوه و تره بار، یک طبقه فروشگاه شهروند و یک طبقه نیز تالاری برای پرسنل شهرداری جانمایی شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه باید این مجموعه بزرگ در کمتر از یک سال ساخته و تحویل داده شود، گفت: فعلا میوه و تره بار این منطقه به خیابان وطن‌خواه انتقال می‌یابد تا خدمات به مردم ارائه شود.

عبداللهی با اشاره به اینکه این مجموعه که ۶ هزار و ۵۰۰ متر مساحت آن است به صورت کامل توسط شهرداری تهران ساخته می شود، افزود: هیچ جای نگرانی نیست و کارها قطعی شده از مردم برای این کار عذرخواهی کرده‌ایم و اطلاع رسانی لازم نیز صورت گرفته است.

وی گفت: پارکینگ مورد نیاز این مجموعه دیده شده و مطالعات کافی نیز برای ساخت این مجموعه صورت گرفته است.

اما مهدی چمران عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران بر خلاف نظر معاون شهردار، رسما اعلام کرد که این زمین که متعلق به شهرداری تهران است فروخته شده است، البته پهنه این ملک تجاری است.

وی ادامه داد: استدلال این است که از نظر اقتصادی وجود یک زمین با یک پارکینگ مقرون به صرفه نیست از این رو قرار شد این ملک تبدیل به پارکینگ عمومی طبقاتی شود که در آن مجموعه، طبقاتی برای میوه تره بار و بخش اداری اختصاص خواهد یافت.

چمران ادامه داد: البته ساختن این مجموعه توسط خود شهرداری درست نیست از این رو آن را فروختند، اما شهرداری تهران حتما در همان نزدیکی یا همان زمین فروخته شده باید میوه و تره بار و فروشگاه شهروند را بسازد.

عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه این ملک به چه کسی واگذار شده است و قیمت آن آیا مناسب بوده است یا خیر، تأکید کرد: این سوال ما به صورت کتبی به شهرداری تهران ارائه شده و قرار است پاسخ سوال ارائه شود اگرچه تاکنون پاسخی داده نشده است. اگرچه من می دانم ملک به چه کسی و با چه قیمتی فروخته شده است!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز