خبرگزاری کار ایران

مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۶۹

هم اکنون ۳۹ پاسانه تاکسیرانی فعال شهر مجهز به سیستم دوربین پلاک خوان و آنتن‌ RFID هستند که ورودی و خروجی خودروها را کنترل می‌کند. این سیستم حضور و غیاب تاکسی‌ها را سامانه‌ها به ثبت می‌رساند.

ایلنا: مرکز کنترل و نظارت هوشمند تاکسیرانی امروز با حضور شهردار تهران افتتاج شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قوی‌زری در حاشیه افتتاج این مرکز، هدف از این کار را هوشمند کردن کنترل و نظارت عملکرد تاکسی‌های شهر تهران عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۳۹ پاسانه تاکسیرانی فعال شهر مجهز به سیستم دوربین پلاک خوان و آنتن‌ RFID هستند که ورودی و خروجی خودروها را کنترل می‌کند. این سیستم که برای اولین بار است راه‌اندازی می‌شود حضور و غیاب تاکسی‌ها را سامانه‌ها به ثبت می‌رساند.

وی ادامه داد: با این سیستم از ورود غیرمجاز تاکسی‌های اقماری و خودروهای شخصی نیز جلوگیری خواهد شد البته در حال رایزنی با پلیس راهور هستیم تا جریمه‌ای برای این افراد تعیین شود.

رئیس مرکز کنترل و نظرات و نظارت هوشمند تاکسیرانی با بیان اینکه پوشش تمامی تاکسی‌ها شهر تهران در چند فاز انجام خواهد شد، ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ خودروی گشتی بر عملکرد تاکسی‌ها نظارت خواهد داشت و از آنجا که روند پروانه تاکسی‌ها از سنتی به هوشمند تبدیل شده است تخلفات تاکسی‌ها به طور کامل رصد می‌شود.

قوی‌زری با اشاره به اینکه هوشمند سازی صدور پروانه تاکسی‌ها تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید، گفت: سیما تاکسی سامانه یکپارچه‌سازی اطلاعات تاکسیرانی را برعهده دارد.

وی در پایان اعلام کرد: در فاز بعدی ایستگاه‌های تاکسی به تجهیزات اعلام شده مجهز می‌شود، همچنین پرداخت الکترونیکی در دستور کار ما است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز