خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران:

قراردادهای تهاترهای عمرانی باید شفاف سازی شود

کد خبر : ۱۲۸۴۰۹

مشکلاتی که در ملاقات با مردم عنوان می شود اکثرا در حوزه شهرسازی و معضلات ناشی ازبافت های فرسوده است. با توجه به اینکه شهر تهران زلزله خیز و دارای چند گسل مهم است باید به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه ای داشت.

ایلنا: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، گفت:یکی از مشکلات مردم در اکثر مناطق تهران را مساله تهاترهای عمرانی دانست و گفت: این بحثبرای شورای شهر دارای شبهه است و ما مصمم هستیم مسوولین زیربط را به شورا فرا بخوانیم تا توضیحات خود را برای شفاف سازی قراردادهای تهاتری ارائه دهند.

به گزارش ایلنا، ملاقات مردمی‌ در شهرداری منطقه ۱۴ تهران با حضور محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران و احمد حکیمی پور، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و همچنین تورج فرهادی، شهردارمنطقه ۱۴ به همراه مدیران این منطقه برگزار شد.

در این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۲ ادامه داشت، مردم منطقه ۱۴ به طرح مشکلات خود و گفت وگو در راستای حل این مشکلات پرداختند ودستورات لازم جهت رسیدگی به مشکلات شهروندان در اسرع وقت صادر شد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران گفت: مشکلاتی که در ملاقات با مردم عنوان می شود اکثرا در حوزه شهرسازی و معضلات ناشی ازبافت های فرسوده است. با توجه به اینکه شهر تهران زلزله خیز و دارای چند گسل مهم است باید به موضوع نوسازی بافت فرسوده توجه ویژه ای داشت، چراکه در هنگام وقوع زلزله شاهد تخریب صد در صدی در محدوده بافت فرسوده خواهیم بود و امکان امداد رسانی به این محدوده بسیار مشکل خواهد بود بنابراین یکی از برنامه های مهم شورای چهارم شهر تهران رفع معضل بافت های فرسوده می باشد درهمین راستا باید با تعامل با دولت و بانک های عامل و جلب مشارکت های بخش خصوصی بسته های تشویقی را برای تجمیع پلاک های ریزدانه در بافت فرسوده در نظر گرفت تا هر چه سریعتر این مشکلات رفع شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات مردم در اکثر مناطق تهران مساله تهاترهای عمرانی است که این بحثبرای شورای شهر دارای شبهه است و ما مصمم هستیم مسوولین زیربط را به شورا فرا بخوانیم تا توضیحات خود را برای شفاف سازی قراردادهای تهاتری ارائه دهند چراکه اکثرا پیمانکاران در مناطق مختلف تهران از عدم اجرای عدالت در مناقصه ها و عدم تسویه به موقع حساب ها گلایه مندند. البته این مشکل در شهرداری منطقه ۱۴ بخوبی مدیریت شده است.

سالاری با تاکید لزوم افزایش درآمدهای پایدار شهر تهران افزود: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در شهرداری تهران وجود دارد اینست که شهرداری سهم خود از املاک مشارکتی را جهت کسب درآمد بفروش می رساند. رویکرد اصلی شهرداری تهران باید در جهت افزایش درآمدهای پایدار باشد و راهکار اصلی در این زمینه جلب مشارکت های بخش خصوصی است. مشارکت بخش خصوصی در مجموعه های چند منظوره موجب می شود که شهرداری سهم خود را از املاک نفروشد و به بخش خصوصی اجاره دهد. شورای شهر چهارم نیز بر روی این موضوع حساس است و ما معتقدیم باید به نقطه ای برسیم که در آینده بدون فروش تراکم برای شهر تهران کسب درآمد کنیم.

احمد حکیمی پور نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به سازوکار شورای چهارم برای ارتباط مستمر با شهروندان اظهار داشت: اعضای شورا در تلاشند تا با حضور در مناطق مختلف تهران از نزدیک مشکلات شهروندان را شناسایی کنند تا اقدامات موثری در جهت رفع این مشکلات صورت گیرد. البته بخشی از این مشکلات مربوط به شورای شهر تهران می باشد و بخشی مرتبط با دیگر دستگاه ها که در این بخش نیز اعضای شورا بعنوان نمایندگان مردم تهران با دستگاه های مختلف تعاملاتی را برقرار خواهند کرد تا مشکلات مردم را حل کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز