خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران:

در کاربردی کردن پژوهش‌ها ضعف داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۸۶۱

ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری، مدیریت شهری(جایزه جهانی تهران) ۲۵ آذرماه برگزار می‌شود / ۴۰۰ اثر بین‌المللی و دو هزار اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

ایلنا: رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، گفت: ‌ کاربردی کردن پژوهش‌ها، معضل تمامی دستگاه‌هاست و متخصص شهرداری تهران نیست در واقع حتی وزارت علوم نیز در این بخش توفیق کمتری دارد چراکه متاسفانه هنوز در زیرساخت‌های لازم برای کاربردی کردن و تبدیل نتایج تحقیقات دچار ضعف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " بابک نگاه‌داری "، صبح امروز در نشست خبری از برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری، مدیریت شهری(جایزه جهانی تهران) در ۲۵ آذرماه در سالن همایش‌های برج میلاد خبر داد و افزود: این جشنوراه در ۶ محور و ۴۰ موضوع برگزار می‌شود.

وی به ضرورت توجه به مباحثپژوهشی در مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: در همین راستا ششمین جشنواره بین‌المللی بر‌ترین پژوهش‌ها و نوآوری مدیریت شهری را با عنوان جایزه تهران به صورت داخلی و بین‌المللی برگزار خواهد شد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از ارسال ۴۰۰ اثر بین‌المللی و دو هزار اثر داخلی به دبیرخانه جشنواره خبر داد و گفت: در بخش داخلی هزار و ۸۳۱ اثر و در بخش خارجی نیز ۱۰۰ اثر حائز رتبه شدند.

نگاه‌داری با بیان اینکه آثار در قالب مقالات، کتب، پایان‌نامه‌ و طرح‌های پژوهشی است، ادامه داد: آثار دریافتی از کشورهای آفریقایی، اروپایی، آسیایی و آمریکای جنوبی است که آثار برگزیده از کشورهای استرالیا، پرتغال، مالزی، سوئد و هلند است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با اشاره به اینکه به دنبال آن هستیم الگوی راهبردی شهر تهران را به سایر کلان‌شهرهای کشور تسری دهیم، گفت: به دنبال آن هستیم تا دبیرخانه جشنواره را به صورت دائمی فعال کنیم و یکی از اهداف این جشنواره فراهم کردن مقدمات جشنواره هفتم است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران درباره کاربردی کردن پژوهش‌های صورت گرفته در جشنواره‌های گذشته نیز، به خبرنگاران گفت: ‌ کاربردی کردن پژوهش‌ها معضل تمامی دستگاه‌هاست و متخصص شهرداری تهران نیست در واقع حتی وزارت علوم نیز در این بخش توفیق کمتری دارد چراکه متاسفانه هنوز در زیرساخت‌های لازم برای کاربردی کردن و تبدیل نتایج تحقیقات دچار ضعف هستیم.

وی تاکید کرد: در دنیا نیز این مساله دیده می‌شود چراکه از ۳۰ هزار پژوهش صورت گرفته کمتر از ۱۰۰ پژوهش به مرحله اجرایی می‌رسد.

سید موسی پورموسوی رئیس کمیته علمی ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری نیز در این نشست حضور داشت و در این ارتباط گفت: این جشنواره‌ از سال ۸۶ و با تدبیر شهردار تهران آغاز شده است که از پنجمین دوره آن تصمیم گرفته شد که به صورت بین‌المللی برگزار شود.

رئیس کمیته علمی ششمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش و نوآوری مدیریت شهری، افزود: هزار اثر از مراکز علمی و پژوهشی در کشور و ۴۰۰ اثر از کشورهای مختلف به جشنواره ارسال شده است. آثار بین‌المللی از ۶۹ کشور به جشنواره ارسال شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز