خبرگزاری کار ایران

ربیعی:

مکان خرافی و مجعول در یکی از روستاهای شهرستان شفت تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۶۰

اداره اوقاف فومن به محض اطلاع از ماجرای یک مکان خرافی و مجعول ضمن هماهنگی با اداره اوقاف و امور خیریه گیلان و با تحقیقات بعمل آمده و محرز شدن خرافی بودن مکان فوق، اقدام به تخریب این سقاخانه کرده و از تبدیل شدن این مکان به بقعه‌ای کذایی و خرافی، جلوگیری به عمل آورد.

ایلنا: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه از شناسایی و تخریب یک مکان خرافی در روستای ماشاتوک شهرستان شفت که بصورت سقاخانه درآمده بود، توسط اداره کل اوقاف گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امورخیریه، حسن ربیعی سخنگوی این سازمان اظهار کرد: طی گزارش‌های واصله از اهالی محلی روستای مشاتوک شهرستان شفت، فردی در ملک شخصی خود، مابین درب منزل و مغازه، اقدام به ایجاد مکانی مسقف در بین دیوار به شکل زیارتگاه کرده و با ایجاد لوله کشی آب و نامگذاری آن بعنوان سقاخانه و نصب ۵ قطعه آیات قرآنی بصورت کاشی، به سوء استفاده از عواطف و احساسات دینی و پاک مردم پرداخته بود.

وی ادامه داد: این فرد سودجو برخی شب‌ها در مکان فوق، اقدام به روشن نمودن شمع کرده و آن را تبدیل به مکانی برای استجابت دعا و حاجات تبدیل کرده بود که با پیگیری اداره اوقاف و امور خیریه گیلان و اخذ دستور قضایی و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی تخریب شد.

ربیعی در مورد عملیات تخریب این مکان خرافی گفت: اداره اوقاف فومن به محض اطلاع از ماجرای فوق ضمن هماهنگی با اداره اوقاف و امور خیریه گیلان و با تحقیقات بعمل آمده و محرز شدن خرافی بودن مکان فوق، اقدام به تخریب این سقاخانه کرده و از تبدیل شدن این مکان به بقعه‌ای کذایی و خرافی، جلوگیری به عمل آورد.

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: این سقاخانه مورد اعتراض شدید بسیاری از اهالی محل بوده و حتی شکایت‌های مردمی نیز از آن در مراجع قضایی، ثبت شده بود که در زمان تخریب، اهالی محل با تحسین عملکرد اوقاف، از اقدام سریع این سازمان، نسبت به رعایت موازین شرعی و حساس بودن به چنین مسائلی قدردانی کردند و در حین تخریب مکان فوق، از عوامل تخریب نیز حمایت نمودند.

ربیعی در پایان ضمن قدردانی از دستور سریع دادستان شهرستان شفت و همکاری فرماندهی نیروی انتظامی و عملکرد هوشمندانه اداره اوقاف این شهرستان، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه مبارزه با ایجاد و فعالیت مکان‌های خرافی است که متاسفانه عده‌ای سودجو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم، اقدام به ایجاد چنین مکان‌هایی، در جهت دستیابی به اهداف شوم خود می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز