خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می‌دهد؛

تداوم انکار شهرداری تهران در قطع درختان باغ معنوی جمشیدیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۶۳

نمی‌دانم چند درخت قطع شده اما قرار است با شهردار منطقه ۱ بازدیدی از باغ داشته باشم. افرادی که برای بازدید از این باغ فرستادم؛ همگی قطع درختان را تایید کرده‌اند / قرار است در این باغ مجتمع مسکونی ویژه ساخته شود.

ایلنا: ‌ درختان نیز جان دارند خشک یا قطع کردن آنها بر اساس قانون خلاف است اما این‌روزها در شمال شهر تهران، درختانی جان می‌دهند تا به جای آنها ستون‌هایی از جنس بتن و میلگرد سبز شوند در این میان انکار شهرداری تهران، یعنی همکاری برای گرفتن جان‌هایی که این روزها برای کاهش آلودگی هوا به شدت به آنها نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قصه قطع درختان «باغ معنوی» در جمشیدیه تهران در میان انکار و تایید وامانده است. درختانی که بر اساس شکوائیه مردم و شهروندان تهرانی در حال نابودی هستند اما از دید مسئولان شهرداری تهران زنده‌اند و پابرجا.

" محمد مختاری " رئیس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تهران در چند نوبت مصاحبه با خبرنگار ایلنا با صراحت کامل در این باره اعلام کرد که هیچ درختی قطع نشده و تنها تعدادی از آنها خشک شده است.

وی می‌افزاید: مالک این باغ، بانک ملت است و ما از مالک خواستیم تعدادی درخت نیز در این باغ بکارد.

" مجتبی عبداللهی " معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز با تایید گفته مختاری به خبرنگار ایلنا می‌گوید: ‌ درختان به هر دلیلی خشک شدند اما قطع نشده است در واقع کارشناسان، بازرسان و عوامل نظارتی ما در بازدیدهایشان اعلام کردند که هیچ درختی قطع نشده است.

وی می‌گوید: ۳۰ درصد از این باغ در مکان‌هایی که درختی وجود ندارد مجوز ساخت و ساز دارد ما کمیسیون ماده ۵ داریم که بر اساس این کمیسیون ساخت و سازها باید قانونی باشد.

اما " محمد حقانی " عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با رد این گفته‌ها، به خبرنگار ایلنا، می‌گوید: همین شب گذشته تعدادی درخت از این باغ خارج کردند. گفته معاون شهردار تهران که می‌گوید این درختان خشک شده، درست است اما این درختان را اول خشک کردند بعد قطع کرده‌اند.

وی می‌افزاید: به طور قطعی نمی‌دانم چه تعداد درخت قطع شده است اما قرار است با شهردار منطقه ۱ بازدیدی از این باغ داشته باشم، افرادی را برای بازدید از این باغ فرستادم که همه آنها قطع درختان را تایید کرده اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه مالک این باغ بانک ملت است، می‌گوید: قرار است در این باغ تحت عنوان مسکونی ویژه ساخت و ساز شود این اصطلاح در طرح جامع و تفصیلی وجود ندارد اما برج‌هایی با رویکرد تندرستی در این باغ ایجاد خواهد شد.

وی می‌افزاید: ‌ بر اساس تحقیقات به عمل آمده قطع درختان در پروژه معروف به باغ معنوی واقع در خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوچه ۲۸ مربوط به باشگاه بانک ملت، از ابتدا تا صدور رأی و اجرای عملیات تخریب فضای سبز بوده و در پهنه حفاظت ویژه سبز موسوم به g۳۲۳ واقع شده است. منطقه ای که طبق قانون نمی تواند هیچگونه ساخت و سازی داشته باشد.

حقانی می‌گوید: برای این باغ ۷ بلوک، هر بلوک ۶۰۰ متر مربع در سطح اشغال ۲۰ درصد در ۱۰ طبقه به مساحت کل زیربنا ۴۲ هزارمترمربع جواز ساخت صادر شده است. ملک موصوف حدود ۱۸۳ اصله درخت به صورت خشک، کسر و کنده بوده که خسارت حاصله پس از وصول به حساب سازمان پارک ها واریز نیز شده است. در حال حاضر نیز ۶۲۳ اصله درخت سبز موجود است که تعهد کاشت چهار برابر محیط بان درختان به تعداد حدود ۲۷۰۰ اصله به عهده بانک ملت قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، این موضوع که برای نخستین بار در مجلس مطرح شد در کمیسیون اصل ۹۰ نیز در حال پیگیری است. با این وجود هنوز مسئولان شهرداری تهران بر این باورند و بر آن پافشاری میکنند که هیچ درختی در این باغ قطع نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز