خبرگزاری کار ایران

نشست مجدد زمین در پروژه ایران زمین / شهرداری نسبت به مقاوم سازی اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۴۳

آنچه که امروز شاهد آن هستیم ایجاد ترک‌های جدید در منازل مسکونی اطراف پروژه و نشستهای جدید درخیابان ایران زمین است قرار بود شمعهایی برای تقویت گود برداری انجام شده به کار گذاشته شود اما عملیاتی نشد.

ایلنا: در جلسه علنی امروز بار دیگر پرونده ایران زمین تخلفات محرز آن مورد انتقاد اعضای شورای شهر واقع شد که در این باره نشست زمین و ایجاد ترکهای جدید در بخشهای مختلف مطرح شد با این وجود علیرضا دبیر معتقد است؛ آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این است که پر کردن این گودال زمان زیادی می‌برد از این رو شورا باید حداقل اجازه بدهد که یک تصمیم مدیریتی برای صفر تا صفر آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا: در جلسهٔ علنی امروز، نسبت به گود برداری از پروژه ایران زمین اعضا تذکرات جدیدی را عنوان کردند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون شورای شهر در این باره گفت: مالک این پروژه مصوبات شورای شهر را به نحو مطلوب اجرایی نکرده است و هم اکنون با یک گود برداری عظیمی در منطقه ۲ مواجه هستیم از این رو شهردار منطقه دو تهران باید تمهیدات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به لغو مصوبه کمسیون ماده ۵ در باره این پروژه گفت: لغو این مصوبه نباید مو جب متزلزل شدن تمهیدات ایمنی لازم شود.

محسن سرخو دیگر عضو کمیسیون عمران دراین باره اظهار کرد: آنچه که امروز شاهد آن هستیم ایجاد ترک‌های جدید در منازل مسکونی اطراف پروژه و نشستهای جدید درخیابان ایران زمین است قرار بود شمعهایی برای تقویت گود برداری انجام شده به کار گذاشته شود اما عملیاتی نشد.

وی گفت: با بارندگی‌های جدید، خیابان‌های منتهی به ایران زمین نشست‌های جدیدی کرده است که بسیار خطرناک است.

" علیرضا دبیر "، دیگر عضو شورای شهر نیز در باره این پروژه افزود: کاری به باطل شدن مصوبه کمیسیون ماده ۵ ندارم سوالم اینجاست که ما به کمیسیون عمران و شهر سازی تهران اعتقاد داریم یا نه؟

وی ادامه داد: پروانه این پروژه هنوز باطل نشده است، وزیر مسکن نیز تصمیمی مبنی بر لغو مصوبه کمیسیون ماده ۵ داشته است آنچه که در این پروژه اهمیت دارد این است که پر کردن این گودال زمان زیادی می‌برد از این رو شورا باید حداقل اجازه بدهد که یک تصمیم مدیریتی برای صفر تا صفر آن گرفته شود.

احمد مسجد جامعی در این باره گفت: دو کمیسیون عمران و شهرسازی شورا نسبت به خطرناک این پروژه گزارش دادند، از شهرداری نیز می‌خواهیم که نسبت به ایمن سازی و مقاوم سازی این پروژه اقدامات لازم را ا نجام دهد. تا ترک‌ها بیشتر نشود. شورا نیز حتما این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی گفت: آنچه که اهمیت دارد این است که دوستانم در دولت با شورای شهر هماهنگ باشند.

علیرضا دبیر در واکنش به صحبت‌های مسجد جامعی گفت که با این تصمیم کسی کار نمی‌کند باید تصمیم مدیریتی گرفته شود که مسجد جامعی در پاسخ گفت شورا سه بار درباره این پروژه گزارش تهیه کرده است و برای اولین بار است که منشا اثر شده است با این حال تذکرات خود را به صورات کتبی ارائه دهند تا نسبت به مقاوم سازی گود برداری اقدامات انجام شود.

علیرضا دبیر بار دیگر با صدای بلند گفت: برای مقاوم سازی کاری انجام نمی‌شود و پرونده تا به دادگاه کشیده نشود اتفاقی نمی‌افتد که مسجد حامعی گفت: با بیان اینکه بهتر است این موضوع پایان یابد گفت: شورا تاکید بر مقاوم سازی دارد و شهرداری تهران باید هزینه آن را پرداخت کند.

در پایان حییب کاشانی خطاب به دبیر گفت: شما خیالتان راحت شود، بحثگود برداری قانون دارد و شهرداری تهران موظف است برای مقاوم سازی گام بردارد و هزینه آن را از مالک دریافت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز