خبرگزاری کار ایران

ثبت نام نوسازی خودروهای سنگین از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود

کد خبر : ۱۳۰۸۶۰

در مرحله اول ثبت نام با محصولات ارس خودرو دیزل آغاز و با تکمیل فرآیند اداری و تکمیل قرارداد با بانک صادرات نیز طرح جایگزینی ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل فعال خواهد شد.

ایلنا: سرپرست معاونت نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت در مورد نحوه ثبت نام نوسازی خودروهای سنگین فرسوده گفت: ثبت نام این خودرو‌ها از ابتدای دی ماه آغاز می‌شود و در این راستا شرکت‌های «ارس خودرو دیزل»، «ایران خودرو دیزل» و «سایپا دیزل» مشارکت دارند.

به گزارش ایلنا، حیدری افزود: در مرحله اول ثبت نام با محصولات ارس خودرو دیزل آغاز و با تکمیل فرآیند اداری و تکمیل قرارداد با بانک صادرات نیز طرح جایگزینی ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل فعال خواهد شد.

وی اظهار داشت: تاکنون در قرارداد‌های منعقد شده با خودروسازان داخلی هیچ‌گونه مشکلی ایجاد نشده و کندی روند نوسازی ناوگان خودروهای سنگین نیز تنها به دلیل افزایش قیمت خودرو بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان وام در نظر گرفته شده برای خودروهای سنگین بین ۳۵ تا ۱۶۰ میلیون تومان است عنوان کرد: طبق توافق‌های صورت گرفته، پس از مراجعه به نمایندگی خودروساز مورد نظر و عقد قرارداد و واریز مبلغ پیش پرداخت توسط متقاضی، قیمت خودروی درخواستی تا ۳ ماه افزایش نخواهد یافت و متقاضی ۳ ماه فرصت دارد که نسبت به تکمیل پرونده اعتباری و اسقاط خودرو اقدام نماید که این امر با توجه به مدت زمان تعیین شده از سوی خودروسازان به ضرر مالکان نخواهد بود.

حیدری در ادامه ضمن اشاره به یکی از دلایل رکود نوسازی ناوگان سنگین اظهار داشت: متاسفانه افزایش اجباری قیمت خودرو در سال گذشته منجر به رکود نوسازی ناوگان شد چرا که عملا نوسازی خودرو برای مالک صرفه اقتصادی نداشته و تلاش ستاد بر این بوده است که با افزایش ارزش گواهی اسقاط و افزایش سقف تسهیلات این روند را احیا نماید که هم اکنون تا حدودی موضوع مرتفع و جای نگرانی نیست.

وی اظهار امیدواری کرد کلیه دستگاه‌ها در اجرای این طرح، ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت را یاری نمایند.

حیدری خاطرنشان کرد: نوسازی ناوگان یک فعالیت تیمی و گروهی است و همکاری سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها را می‌طلبد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز