خبرگزاری کار ایران

انتقاد رئیس کمسیون سلامت شورای شهر تهران از عملکرد خانه ملت؛

برای نمایندگان مجلس بودجه اهمیت دارد نه آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۳۲۷

ده درصد از نمایندگان مجلس نمایندگان مردم تهران هستند که گویا موضوع آلودگی هوا برایشان اهمیت ندارد. ما از نمایندگان می‌خواهیم که به این مسئله اهمیت دهند و مشکل آلودگی را حل و فصل کنند.

ایلنا: رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با ارائه پیشنهاد اختاص بودجه سال ۹۳ شهرداری برای توسعه مترو گفت: این روز‌ها برای نمایندگان مجلس بود جه اهمیت دارد نه آلودگی هوا.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله حافظی(رئیس کمسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران) با بیان اینکه آلودکی هوا موضوع حاکمیتی است که باید سران سه قوه برای حل آن مداخله کنند؛ تصریح کرد: هرقدر ما به عنوان اعضای شورا در اینجا سر و صدا کنیم به جایی نخواهیم رسید باید مجلس به ویژه کمسیون بهداشت و درمان و فراکسیون‌های محیط زیست و سلامت درگیر مسئله شوند.

وی با بیان اینکه گویا فقط بودجه برای مجلسیان اهمیت دارد نه آلودگی هوا افزود: ده درصد از نمایندگان مجلس نمایندگان مردم تهران هستند که گویا موضوع آلودگی هوا برایشان اهمیت ندارد اما ما از نمایندگان می‌خواهیم که به این مسئله اهمیت دهند و با ایجاد موجی مشکل آلودگی را حل و فصل کنند.

رئیس کمیسیون سلامت با اشاره به فعالیت کارخانه ذوب چدن در منطقه مسکونی شهرداری منطقه ۱۸ گفت: متاسفانه با وجود صدور حکم قصایی مبنی بر تعطیل شدن آن کارخانه؛ یکی از نمایندگان شورا فرصت ۶ ماه را به این کارخانه درخواست کرده است تا این کارخانه مقدمات فروش خود را فراهم سازد بعد منتظریم و مدعی کاهش آلودگی هوا هستیم.

وی در ادامه به آتش زدن زباله در زمین‌های بایر منطقه ۲۰ اشاره و تصریح کرد: هر شب زباله در این زمین‌ها به آتش کشیده می‌شود و دود زیادی را در منطقه ایجاد می‌کند. هیچ کس ناظر این مسئله نیست حافظی همچنین به بودجه پیشنهادی شهرداری تهران در متمم بودجه امسال اشاره کرد و گفت: در متمم بودجه از ۳۵۰۰ میلیارد تومان تنها ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه مترو پیشنهاد شده بود نباید مدعی شد چرا زیر دماغ بچه‌های ما آلودگی است اگر چه با تلاش، این مبلغ به ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه مرگ یک بار و شیون هم یک بار؛ پیشنهاد داد بودجه سال ۹۳ شهرداری تنها به یک ماموریت شهری یعنی توسعه مترو اختصاص یابد اما مرتضی طلایی مانع از ادامه صحبت‌های حافظی شد و نگذاشت حافظی پیشنهاد خود را به صورت دقیق مطرح کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز