خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بهره‌برداری مترو:

مترو تهران را از بحران زیست محیطی نجات می‌دهد

کد خبر : ۱۳۲۳۸۹

توسعه مترو فرصت بی‌بدیلی است تا زندگی سخت شهروندان را در این هوای آلوده آسان کنیم و در عین حال به سمت شهر انسان محور که بر مبنای کرامت انسانی شکل گرفته، حرکت کنیم.

ایلنا: مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران طی مراسمی با حضور تعدادی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر تهران، معاونان شهردار تهران و مدیران و کارکنان متروی تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، " سید جعفر تشکری هاشمی " در این مراسم گفت: تهران با بیش از ۸ میلیون جمعیت به سختی نفس می‌کشد و آمار بیماران قلبی، ریوی و تنفسی آن نگران کننده بوده و میزان کشته‌های آن در ایام تشدید آلودگی هوا افزایش می‌یآبد و هوای آلوده به عنوان یک تهدید باعثنگرانی مردم و مسئولان شده است.

وی با اشاره به اینکه ماشینی شدن زندگی شهری، ادامه حیات را در تهران سخت کرده، افزود: به دستور شهردار محترم تهران کمیته‌ای راهبردی در حوزه حمل و نقل به منظور طراحی و برنامه‌ریزی برای نجات تهران از بحران زیست‌محیطی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری در تلاش و تکاپوست تا تهران را از مشکل زیست محیطی نجات دهد، اظهار کرد: یکی از اصلیترین دلایل مشکل آلودگی هوای تهران، تردد بی‌رویه خودروهای شخصی است که این مشکل را با توسعه حمل و نقل عمومی می‌توانیم حل کنیم.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه آلاینده‌های هوا نفس تهران و مردم آن را بریده و به اقدامات فوری نیاز داریم، تصریح کرد: تهران در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر متروی در حال بهر‌ه‌برداری دارد که با افزایش ۱۲ کیلومتر خط جدید ظرف چند هفته آینده، مجموع خطوط متروی تهران به ۱۵۲ کیلومتر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خطوط در حال بهره‌برداری متروی تهران کمتر از یک سوم میزان ۴۶۰ کیلومتر مورد نیاز است، اضافه کرد: توسعه مترو فرصت بی‌بدیلی است تا زندگی سخت شهروندان را در این هوای آلوده آسان کنیم و در عین حال به سمت شهر انسان محور که بر مبنای کرامت انسانی شکل گرفته، حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید دغدغه‌های شهروندان از جمله دغدغه حمل و نقل را از طریق توسعه حمل و نقل عمومی کاهش دهیم، گفت: نقش مترو بی‌بدیل‌ترین نقش است که امروزه متروی تهران به رغم همه محدودیت‌ها روزانه ۳ میلیون جا به جایی را انجام می‌دهد.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه مترو باید به سمت سازمانی بسیار منظم و دقیق حرکت کند، افزود: به این منظور در جهت آموزش تخصصی کار‌شناسان مترو و تربیت نیروهای متخصص باید گام‌های بلندی برداشته شود، ضمن اینکه مشتری مداری از طریق تکریم مسافران باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تمیزی، نظافت، زیبایی و آراستگی مترو باید زبانزد و الگو باشد، اظهار کرد: خدمات‌رسانی مترو نباید منحصر به افراد سالم باشد بلکه سالمندان، معلولان و جانبازان و روشندلان عزیز نیز باید امکان استفاده از مترو را داشته باشند.

وی با بیان اینکه حادثه سیلاب سال ۹۰ تهران و آب گرفتگی مترو می‌توانست جان صد‌ها نفر را به خطر بیندازد، تصریح کرد: به لطف خدا، با هدایت شهردار محترم تهران، مدیریت آقای قلی‌ها و تلاش کارکنان مترو این حادثه حتی یک نفر تلفات نیز نداشت.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه روحیه جهادی مدیرعامل و کارکنان مترو در این حادثه یادآور حماسه دفاع مقدس بود و به عنوان سرفصلی اجرایی در موضوع پدافند عامل، کنترل سوانح و مدیریت بحران می‌تواند آموزش داده شود، اضافه کرد: تاریخچه مترو به نوعی با تاریخ تهران به هم گره خورده و حادثه مذکور برگی درخشان از این کتاب قطور است.

رییس هیأت مدیره شرکت بهره‌برداری متروی تهران در پایان خاطر نشان کرد: در ۸ سال گذشته خدمات مترو سه برابر، طول خطوط مترو دو برابر، تعداد ایستگاه‌های مترو سه برابر و تعداد واگن‌های مترو چهار برابر شده و با مدیریت جهادی شهردار محترم تهران در برنامه ۵ ساله مدیریت شهری طول خطوط متروی تهران به مرز ۳۰۰ کیلومتر رسیده و قابلیت رقابت با شهرهای بزرگ جهان را دارد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم با اهدای لوح تقدیری از سوی معاون شهردار تهران از زحمات ۳۰ ماهه مهندس علی محمد قلی - ‌ها در مدیریت شرکت بهره‌برداری مترو قدردانی شد و حکم انتصاب محسن نایبی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت بهره - برداری مترو از سوی معاون شهردار تهران به وی اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز