خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اوقاف:

بانوان نقش خود را در ترویج فرهنگ وقف ایفا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۱۶

اگر موقوفه‌ای ثبت نشود، سرمایه واقف دچار آسیب‌های سختی در گذر زمان خواهد شد / واقف مدیریت سرمایه‌اش را بعد از فوت به اختیار خود انتخاب می‌کند و بعد از او جانشینان وی آن را مدیریت خواهند کرد.

ایلنا: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به تأثیرگذاری بانوان در جامعه از آنان خواست با حضور گسترده در عرصه وقف نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین " علی محمدی "، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی در سومین همایش نقش زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف که روز شنبه ۱۴دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به نقش مؤثر زنان در توسعه و ترویج فرهنگ وقف در تاریخ ایران اسلامی اظهارداشت: فرهنگ وقف به معنی روحیه تعاون، انفاق و ایثار و پرهیز از خودخواهی و خودمحوری است.

محمدی یادآور شد: واقف بخشی از سرمایه خود را برای کمک به دیگران در عرصه علم و دانش، مساعدت، حمایت از بیماران و تشکیل زندگی وقف می‌کند.

وی خواستار بهره گیری از راهکارهای نوین برای گسترش فرهنگ وقف در جامعه شد و گفت: بانوان نیز باید برای گسترش فرهنگ وقف به بحث، گفتگو و تحقیق بپردازند.

محمدی با اشاره به ماندگاری وقف گفت: واقف مدیریت سرمایه‌اش را بعد از فوت به اختیار خود انتخاب می‌کند و بعد از او جانشینان وی آن را مدیریت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در وقف یکی از شرایط این است که حتماً فردی را باید به عنوان متولی انتخاب کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخی از تبلیغات مغرضان درباره موقوفات خاطرنشان کرد: اگر حضرت امام(ره) نبود، موقوفات در جمهوری اسلامی احیاء نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: سازمان اوقاف متولی امور موقوفات است و در سراسر کشور موقوفاتی را که متولی ندارد اداره می‌کند.

وی یادآور شد: در سطح کشور بیش از ۸هزار متولی وجود دارد که خودشان آن را اداره می‌کنند و سازمان اوقاف حامی موقوفات و متولیان آن است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: اگر موقوفه‌ای ثبت نشود، سرمایه واقف دچار آسیب‌های سختی در گذر زمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنگامی که چیزی وقف شد کسی نمی‌تواند آن را حیف و میل کند گفت: سازمان اوقاف وظیفه حراست از تمامی موقوفات را برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به شعار هفته وقف با عنوان «همه واقف باشیم» گفت: هرکس که مختصر تمکنی داشته باشد می‌تواند واقف باشد، حتی این وقف می‌تواند یک جلد کلام الله مجید یا یک کتاب مفید باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، وقف مشارکتی را به عنوان بهترین نوع از انواع وقف برای رفع مشکلات و معضلات جامعه دانست و افزود: مثلاً گروهی از بانوان می‌توانند سرمایه‌های خود را روی هم بگذارند و با نیت مشخص آن را وقف کنند.

وی با توجه به تبلیغات مسموم دشمنان علیه دین مبین اسلام گفت: دشمنان می‌خواهند ما از هویت و دینمان دست برداریم بنابراین داشتن موقوفاتی برای حمایت و تبلیغ از دین در جامعه ضروری بنظر می‌رسد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با توجه به تنوع نیازهای جامعه گفت: امروز می‌توان در عرصه سلامت، بهداشت، تولید علم و گسترش دین و دانش وقف کرد.

وی با بیان اینکه اگر فرهنگ وقف احیاء شود حق موقوفات اداء خواهد شد گفت: امروز نیاز جامعه اسلامی به وقف در فرهنگ و علم بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با اشاره به تأثیرگذاری بانوان در جامعه از آنان خواست با حضور گسترده در عرصه وقف نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان اظهار امیدواری کرد با کمک دلسوزان و علاقه مندان به امر وقف این سنت الهی در جامعه احیا و گسترش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز