خبرگزاری کار ایران

زیرگذر عابر پیاده چهارراه ولیعصر(عج) افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۷۰

خط ۳ و ۴ مترو از قسمت زیری زیرگذر عابر پیاده می‌گذرد و تاسیسات شهری در بالای آن قرار دارد / این پروژه ایمن سازی شده و هشت ورودی و خروجی ۱۶ پله برقی و ۲ آسانسور دارد.

ایلنا: نخستین زیرگذر عابر پیاده کشور امروز صبح با حضور شهردار تهران، اعضای شورای شهر و جمعی از هنرمندان در چهارراه ولیعصر(عج) به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، " عظیم بابایی " شهردار منطقه ۶ در مراسم افتتاح زیرگذر عابرپیاده چهارراه ولیعصر و ۱۹ پروژه شهری این منطقه اظهار داشت: منطقه ۶ قلب تهران و پیشانی فرهنگی آن است. امروز ۲۰ پروژه فنی، عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و خدمات شهری در آن به بهره برداری رسیده و تقدیم شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح زیرگذر عابرپیاده چهارراه ولیعصر(عج) گفت: این پروژه شاخص‌ترین پروژه‌ای است که امروز به بهره برداری رسید، چراکه چهارراه ولیعصر یکی از نقاط حساس شهر است و طولانی‌ترین مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب پایتخت را به هم متصل می‌کند.

بابایی با بیان اینکه برخی از مراکز فرهنگی، ۲ خط بی. آر. تی و ۲ خط مترو در این محل واقع است، افزود: عبور ۶ هزار دستگاه خودرو، ۲۶۰ دستگاه اتوبوس و ۵۰۰هزار نفر جمعیت در ساعت، از این نقطه موجب شد که مدیریت شهری برای ایمنی بیشتر و دسترسی آسان‌تر شهروندان به فکر اجرای زیرگذر چهارراه ولیعصر بیفتند. البته پیشنهاد احداثپل داده شد اما به دلیل وجود مراکز فرهنگی و تئا‌تر شهر در این نقطه تصمیم بر این شد که ترافیک به زیر زمین منتقل شود.

شهردارمنطقه ۶ اضافه کرد: خط ۳ و ۴ مترو از قسمت زیری زیرگذر عابر پیاده می‌گذرد و تاسیسات شهری در بالای آن قرار دارد.

وی با بیان اینکه این سازه برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شد، گفت: حتی برای یک ساعت نیز ترافیک منطقه تحت تاثیر ساخت قرار نگرفت.

شهردار منطقه۶ در ادامه خاطر نشان کرد: این پروژه ایمن سازی شده و هشت ورودی و خروجی ۱۶ پله برقی و ۲ آسانسور دارد.

به گفته بابایی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و جمع آوری آب‌های سطحی و موضوعات فرهنگی در این پروژه در نظر گرفته شده و این زیرگذر مجهز به دوربین است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز