خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دیدار شورا با مقام معظم رهبری:

گروه مشترک کاری برای تحقق منویات رهبری در شهر تهران تشکیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۳۸

بدون کمک دستگاههای اجرایی نمی‌توانیم مشکلات شهر تهران را حل کنیم / معضل آلودگی هوای تهران در شرایطی که هنوز مدیریت واحد شهری شکل نگرفته؛ امکان‌پذیر نیست.

ایلنا: رئیس شورای شهر تهران خواستار تشکیل کارگروه مشترک میان شورا و شهرداری به منظور تعیین ساز و کار اجرایی منویات رهبری شد و گفت: دولت نیز نمایندگان خودرا به این گروه مشترک معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی در جلسه علنی شواری شهر تهران با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای شورا با مقام معظم رهبری به ویژگی‌های شهر تهران پرداخت و اظهار کرد: تهران به دلیل موقعیتش الگویی برای سایر شهرها محسوب می‌شود و با توجه به تاکید رهبری باید این الگو باید الگوی مناسبی باشد.

وی ادامه داد: رهبری در این دیدار به موفقیت مدیریت جهادی در توسعه شهر تهران در بخش‌های عمرانی، فضای سبز، حمل و نقل و ورزشی پرداختند. اما نکته حائز اهمیت این است که باید تعامل دوسویه میان مدیریت شهری و دولت سامان دهی شود و این تعامل ادامه یابد. از همین رو از رئیس جمهور محترم می‌خواهیم برای توضیح مسائل مربوط به تهران و ارائه راهکار مناسب زمانی را به اعضای شورای شهر اختصاص دهد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه حل مسائل تهران بدون مشارکت جدی دولت امکان پذیر نیست، گفت: بدون کمک دستگاههای اجرایی نمی‌توانیم مشکلات شهر تهران را حل کنیم معضل آلودگی هوای تهران در شرایطی که هنوز مدیریت واحد شهری شکل نگرفته است؛ امکان پذیر نیست. شهر ۵/۸ میلیون نفری تهران نیازمند این است که دولت برای مشکلات شهر تهران راه حل مشترکی با مدیریت شهری ارائه دهد.

مسجد جامعی با بیان اینکه باید به راه حل مشترک دولت و شهرداری برای ساماندهی مشکلات شهر تهران دست یافت، به مقوله ساخت وساز در شهر تهران پرداخت و گفت: همانگونکه مقام معظم رهبری نیز تذکر دادند نمای شهر تهران اسلامی نیست البته خوشبختانه اهمیت معماری و شهرسازی که از دور سوم شورا پیگیری می‌شد؛ در این دوره با تشکیل کمیسیون معمار یو شهرسازی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع بلندمرتبه‌سازی مسئله دیگری بود که باید به آن توجه شود. شاید ضرورت زندگی شهری به بلندمرتبه‌سازی اقتضا می‌کند اما باید با مشارکت وزارت مسکن و شهرسازی موضوع بلندمرتبه‌سازی با جدیت تمام پیگیری شود و برای آن سندی تهیه شود. حقیقتا معماری شهر تهران اسلامی نیست.

وی درباره باغات و فضای سبز شهر تهران نیز اظهار کرد: مقام معظم رهبری به لزوم حفظ ثروت ملی و جلوگیری از منابع طبیعی به ساختمان تاکید داشتند. نباید ساخت و ساز در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری صورت گیرد. چقدر شاهد ساخت و ساز در این ارتفاع هستیم و چرا باید منابع طبیعی به ساختمان تبدیل شود. من نمی‌دانم چه باید بکنیم اماو قتی رهبری می‌گوید شهر در حال خفه شدن است؛ موضوع بسیار جدی است.

رئیس شورای شهر تهران درباره ریخت و پاش‌ها در شهرداری تهران و مراقبت از اینکه این ریخت و پاشها صورت نگیرد، نیز گفت: در راستای اهمیت همین موضوع است که کمیسیون نظارت شورا شکل گرفته است؛ اگر پروژه ایران زمین یا باغ معنوی شکل گرفته است به دلیل نبود نظارت قبل از اجرای آن بوده است ما باید پیش از تحقق موضوع بر مسئله نظارت کنیم.

مسجد جامعی همچنین از تشکیل گروه مشترک کاری میان شورا و شهرداری تهران به منظور تحقق منویات رهبری در شهر تهران خبر داد و گفت: از دولت محترم می‌خواهیم نمایندگان خود را از وزارت‌خانه‌های کشور و مسکن و شهرسازی و سازمان محیط زیست به این گروه معرفی کند تا سند مشترک برای شهر تهران تهیه شود.

وی همچنین اعلام کرد: ظرف یکماه آینده گزارش عملیاتی اقدامات انجام شده براساس منویات رهبری ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز