خبرگزاری کار ایران

رییس اداره ایمنی ایالت اُنتاریوی کانادا در دیدار با معاون شهردار تهران؛

آموزش حرف اول را در برقراری ایمنی ترافیک می‌زند

کد خبر : ۱۳۷۸۷۱

تهران طی چند سال اخیر در زمینه‌های سخت‌افزاری در موضوع توسعه زیر ساخت‌های شهری و حمل و نقلی و نرم‌افزاری در موضوع آموزش‌های شهروندی به ویژه آموزش‌های ترافیکی به شهروندان خوب عمل کرده است.

ایلنا: رییس موسسه غیر دولتی ایمنی ایالت اُنتاریوی کانادا در دیدار با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس آخرین آموزه‌های بین‌المللی، برقراری ایمنی در ترافیک از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی موثر‌تر از سایر روش‌های ایمن‌سازی از جمله اقدامات سخت‌افزاری است.

به گزارش ایلنا، برایان جی. پترسون(Brian J. Patterson) در دیدار با سید جعفر تشکری هاشمی افزود: آموزش و فرهنگ‌سازی و به دو بخش آموزش‌های علمی و همگانی که مخاطب آن عموم شهروندان از جمله کودکان هستند و آموزش‌های فنی و تخصصی ویژه رانندگان از جمله رانندگان حرفه‌ای تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکای شمالی از امن‌ترین جاده‌های جهان برخوردار است، اظهار کرد: با وجود اینجاده‌های ایمن، اصلیترین مأموریت دست اندرکاران حمل و نقل شهری و جاده‌ای در کانادا، برقراری ترافیک ایمن از طریق آموزش‌های ترافیکی است.

پترسون با بیان اینکه تهران طی چند سال اخیر در زمینه طراحی و اجرای پروژه‌های ترافیکی و ایمن‌سازی ترافیک پیشرفت‌های قابل توجهی داشته، تصریح کرد: علاقه‌مندیم کمک کنیم تا ایمنی تهران از نظر حوادثترافیکی به حداکثر ممکن افزایش و آسیب‌های ناشی از سوانح ترافیکی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

معابر جدید تهران از برخی شهرهای کانادا نیز بهتر است

پترسون با تأکید بر اینکه طراحی شبکه معابر و اجرای معابر جدیدی که در تهران احداثمی‌شوند در مواردی حتی از برخی شهرهای کانادا نیز بهتر است، گفت: مدیریت شهری تهران طی چند سال گذشته در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و نیز در حوزه عمران شهری قوی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه با کاهش سرعت مجاز و کاستن از سرعت خودرو‌ها ایمنی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد، افزود: اگر رانندگان در ایالت اُنتاریوی کانادا بیشتر از سرعت مجاز رانندگی کنند، نه تنها خودروی آن‌ها توقیف می‌شود بلکه گواهی نامه رانندگی آن‌ها نیز به حالت تعلیق در می‌آید و این رانندگان مجبور به حضور در دوره‌های آموزشی خواهند شد.

وی با بیان نمونه‌ای دیگر استفاده از لاستیک‌های وِیژه فصل زمستان در خودرو‌ها را نام برد و اظهار کرد: همین موضوع باعثکاهش قابل توجه تصادفات و کشته‌های ناشی از آن در فصل زمستان شده و امنیت بیشتری را برای شهروندان به ارمغان آورده است.

پترسون با تأکید بر اینکه تمام پروژه‌های شهری به ویژه پروژه‌های ترافیکی باید دارای یک پیوست جامع آموزشی باشند، تصریح کرد: تهران طی چند سال اخیر در زمینه‌های سخت‌افزاری در موضوع توسعه زیر ساخت‌های شهری و حمل و نقلی و نرم‌افزاری در موضوع آموزش‌های شهروندی به ویژه آموزش‌های ترافیکی به شهروندان خوب عمل کرده است.

حاضریم تجارب تهران در حوزه ترافیک را به اشتراک بگذاریم

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این دیدار با تأکید بر اینکه جان انسان‌ها فارغ از ملیت آن‌ها در همه جای جهان مهم است، گفت: برای حفظ جان آدم‌ها در هر نقطه از دنیا هر کاری بتوانیم انجام دهیم، وظیفه انسانی و اجتماعی است و در این میان کشورهای در حال توسعه بیش از کشورهای توسعه یافته با مشکلات ترافیک، تصادفات و آلودگی هوا مواجه هستند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه تهران با ۶۵۰ کیلومتر مربع وسعت هشت و نیم میلیون نفر جمعیت ساکن و ۱۲ میلیون نفر جمعیت شناور، بیش از ۴ هزار کیلومتر بزرگراه و خیابان دارد، افزود: مدیریت شهری تهران علاوه بر توجه به زیر ساخت - های فنی و تکنولوژیک، بحث‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی را نیز مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه آماده‌ایم تجارب تهران را با شهرهای مختلف جهان از جمله شهرهای کانادا به اشتراک بگذاریم، اظهار کرد: اقداماتی که ما در تهران انجام داده‌ایم و در حال انجام آن‌ها هستیم، به اقداماتی که در کشورهای پیشرفته دنیا از جمله در کانادا انجام شده، بسیار نزدیک است که به عنوان نمونه می‌توان ایجاد پارک‌های آموزش ترافیک، اعزام گروه‌های نمایشی به منظور آموزش ترافیک به مدارس و آموزش رانندگان اتوبوس و تاکسی به ویژه رانندگان سرویس مدارس را نام برد.

معاون شهردار تهران ضمن دعوت از رییس موسسه غیر دولتی ایمنی ایالت اُنتاریوی کانادا به منظور حضور در سیزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک که اسفند ماه امسال از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر توسعه مترو و راه‌اندازی بی‌آر تی در تهران، از سیستم‌های هوشمند حمل و نقل(ITS) به منظور ایمنی در ترافیک کمک گرفته‌ایم و علاوه بر آن موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی را به صورت جدی مورد توجه قرار داده‌ایم.

گفتنی است پترسون در پایان این دیدار ضمن دریافت مجموعه‌ای از محصولات آموزشی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حوزه آموزش کودکان از بخش‌های مختلف مرکز کنترل ترافیک شهر تهران دیدن کرد و از نزدیک با چگونگی فعالیت این مرکز و نیز نحوه مدیریت ترافیک پایتخت کشورمان آشنا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز