خبرگزاری کار ایران

بانوی نیکوکار کرمانی آپارتمان ۲۰۸ میلیونی خود را وقف توسعه علم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۹۵

وقتی انسان در راه خیر قدمی برمی دارد و چیزی را در راه اصلاح امور دین و نیاز جامعه وقف می‌کند، پاداش و اجر آن تا ابد ماندگار می‌شود.

ایلنا: برای اولین بار در استان کرمان ملکی به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال توسط یک بانوی خیراندیش کرمانی وقف گسترش تحقیق و پژوهش علمی شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، «توران مشتاقی‌زاده» بانوی خیراندیش کرمانی در اقدامی خیرخواهانه تمام دارایی خود را که یک واحد آپارتمان مسکونی واقع در بلوار جهاد کرمان به مساحت ۱۰۰ متر مربع و با ارزش ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بود با نیت کمک به تحقیق و پژوهش در عرصه‌های علمی و تکنولوژی، ویژه دانشجویان و محققان دانشگاهی وقف کرد تا نام خود را در زمره اولین واقفان این عرصه مهم در استان کرمان جاودانه سازد.

این واقف خیراندیش طی گفت‌و‌گویی، در مورد نیت خود از این وقف ارزشمند اظهار داشت: مدت زیادی بود که در اندیشه یک امر خیر و خداپسندانه بودم که پس از حیاتم نیز ماندگار بماند، به همین خاطر بهترین راه ممکن را وقف دانستم.

مشتاقی‌زاده بیان داشت: پس از بررسی و تحقیقات فراوان و مشاوره گرفتن از استادان و پژوهشگران دانشگاهی و همچنین پس از مشاوره با دفتر وقف‌های جدید اداره کل اوقاف و با توجه به اینکه تاکنون در استان کرمان گامی در عرصه وقف با نیت کمک به علم و پژوهش صورت نگرفته بود، این واحد آپارتمانی که تمام دارائیم بود را در راه کمک به تسریع در تحقیقات علمی وقف کردم تا پس از حیاتم در این راه صرف شود.

وی با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقتی انسان در راه خیر قدمی برمی دارد و چیزی را در راه اصلاح امور دین و نیاز جامعه وقف می‌کند، پاداش و اجر آن تا ابد ماندگار می‌شود.

مشتاقی‌زاده در پایان سخنان خود اذعان داشت: ‌‌نهایت آرزوی من این است که نتیجه این اقدام بتواند گامی هرچند ناچیز اما مفید در راستای کسب دستاوردهای علمی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بردارد و بتوانم سهم کوچکی برای فرهنگ سازی در این عرصه نوین داشته باشم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز