خبرگزاری کار ایران

تکمیل طرح های شاخص و پروژه های ملی

کد خبر : ۱۳۹۴۷۶

بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز در این اراضی ایجاد و احیا شده و هم اکنون این بخش از شهر به عنوان تنفسگاهی طبیعی برای شهر محسوب می‌شود.

ایلنا: مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد مدیریت جهادی مدنظر مقام معظم رهبری را مسیر تحقق قطب فرهنگی و گردشگری و تنفسگاه پایتخت عنوان و بر تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های شاخص به عنوان اولویت این شرکت تأکید کرد.

به گزارش ایلنا؛ اردشیر نوریان با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری در خصوص اداره کلان شهر تهران تأکید کرد: ایجاد قطب فرهنگی و گردشگری پایتخت در اراضی عباس آباد یکی از کلان‌ترین برنامه‌ها و رویکرد‌های مدیریت شهری است که تنها با رویکردی جهادی محقق خواهد شد.

وی اراضی عباس آباد را به لحاظ کارکرد در حیات شهری تهران بسیار پراهمیت دانست و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر مسائل فرهنگی شهر‌ها و همچنین حفظ درختان و توسعه فضای سبز به خصوص در تهران تأکید دارند و بر اساس فرمایش صریح ایشان اراضی عباس آباد باید به فضای سبز و بر حسب نیاز به کاربری‌های فرهنگی اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین خاطرنشان کرد: به ثمره مدیریت جهادی سالهای اخیر در شهر تهران بیش از ۱۰۰ هکتار فضای سبز در این اراضی ایجاد و احیا شده و هم اکنون این بخش از شهر به عنوان تنفسگاهی طبیعی برای شهر محسوب می‌گردد.

به گفته نوریان از سال ۸۵ تاکنون اراضی عباس آباد با احداثبوستان‌ها، فضاهای تفریحی و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی از منطقه‌ای بایر و بی‌ثمر در حیات شهری پایتخت به مجموعه‌ای فرهنگی و گردشگری تبدیل شده که شهروندان تهرانی را به سوی خود جلب می‌کند.

وی به وجود برخی ساختمان‌های دولتی و تملک برخی نهاد‌ها در اراضی عباس آباد اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی امیدواریم با همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها، شاهد تحولات خوبی در جهت اجرای طرح جامع و استفاده عموم مردم از این اراضی باشیم.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد همچنین یادآور شد: پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در اراضی عباس آباد اجرا شده و در حال اجرا است که تعدادی از آن‌ها نظیر پل طبیعت و آسمان نما به لحاظ معیارهای کمی و کیفی و کاربردی در سطح ملی و منطقه‌ای حائز اهمیت خواهند بود که اولویت نخست شرکت نوسازی تکمیل نهایی و بهره برداری از ان‌ها در آینده‌ای نزدیک است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز