خبرگزاری کار ایران

نادری خبر داد؛

ایمن سازی ساختمان در پهنه‌های گسلی شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۱

معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «تدقیق لایحه حرایم طبیعی و مصنوع شهر تهران اقدام عملی در خصوص شناسایی و تدقیق محدوده‌های گسلی شهر تهران به همراه سایر محدوده‌های طبیعی و مصنوع نیازمند حریم را از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ در دستور کار قرار داده است.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه شناسایی و تدقیق پهنه‌های گسلی شهر تهران در مراحل پایانی قرار دارد گفت: با به سرانجام رسیدن این مهم هرگونه ساخت و ساز بر روی پهنه‌های گسلی شهر تهران طبق ضوابط و مقررات خاصی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا نادری " با اعلام این خبر گفت: با توجه به اسناد طرح جامع و ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه شهر تهران، سازمان‌های اجرایی مربوطه با محوریت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران موظف به همکاری برای تهیه و تکمیل لایه‌های حرایم طبیعی و مصنوع در نقشه‌های طرح تفصیلی جدید شهر تهران هستند.

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان «تدقیق لایحه حرایم طبیعی و مصنوع شهر تهران اقدام عملی در خصوص شناسایی و تدقیق محدوده‌های گسلی شهر تهران به همراه سایر محدوده‌های طبیعی و مصنوع نیازمند حریم را از نیمه دوم سال ۱۳۹۱ در دستور کار قرار داده است.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد: در این کمیته موضوع حریم گسل‌ها در کار گروه» حرایم گسل‌ها، لغزش و رانش «با تشکیل جلسات فنی متعدد در سطح مناطق شهر و با حضور سازمانهای مرتبط و مشاور طرح جامع و تفصیلی جدید شهر تهران در حال بررسی است و در مراحل پایانی شناسایی و تدقیق پهنه‌های گسلی شهر تهران می‌باشد که در ‌‌نهایت پس از تدقیق خط پهنه گسل، تحت عنوان لایه حریم گسل شهر تهران در سامانه شهرسازی و برروی نقشه‌های طرح تفصیلی منعکس خواهد شد.

وی افزود: با به سرانجام رسیدن این مهم هرگونه ساخت و ساز بر روی پهنه‌های گسلی شهر تهران طبق ضوابط و مقررات خاصی صورت خواهد گرفت.

نادری تصریح کرد: بهره‌مندی از تجربیات کشورهای با ساختار گسلی مشابه چون ژاپن، که بلند مرتبه سازی در آن متداول است بیانگر این مهم است که با انجام بررسی‌ها، مطالعات و پژوهش‌های ژئوماتیک و ژئو تکنیک می‌توان در این پهنه‌ها هم ساخت و ساز ایمن داشت.

به گفته وی در سال ۱۳۹۰ سازمان پیشگیری و مدیریت بحران طی جلسات فنی متعددی با معاونت شهرسازی و معماری وکمیسیون توسعه و عمران شهری شورای اسلامی شهرو با حضور کار‌شناسان آن واحد‌ها، تدوین» ضوابط ساخت ساختمان در پهنه‌های گسلی شهر تهران «را در دستور کار خود قرار داد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در ادامه گفت: با توجه به وظایف محول در» طرح راهبردی –ساختاری توسعه و عمران شهر تهران(طرح جامع - ۱۳۸۵) «و تاکید بر تسریع در شناسایی مشخصات مکانی و ساز و کارهای رفتاری گسل‌های اصلی و فرعی شهر تهران و اجرای مقررات ملی ساختمان به منظور ایمن سازی و اعمال ضوابط طراحی و اجرای مربوط به حریم گسل‌های اصلی و فرعی در همه ساختمان‌ها و تاسیسات زیربنایی و سایر شریان‌های حیاتی شهر تهران مطابق با برنامه‌های مصوب» و نیز طبق تاکید برنامه توسعه و عمران شهری تهران بر شناسایی دقیق گسل‌ها و پهنه‌های خطر پذیری زلزله در شهر تهران و همچنین تاکید ماده ۳ اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، این سازمان در جهت تحقق اهداف و ایفای وظایف فوق، تهیه «نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران» را به سرانجام رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز