خبرگزاری کار ایران

در هفته کتاب و کتاب‌خوانی مهمان باغ کتاب باشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۶۹۲

به گفته قائم مقام مجموعه فرهنگی باغ کتاب؛ به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان‌ماه برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود که از جمله می‌توان به قصه‌خوانی برای کودکان و نقد و بررسی آثار نوجوانان اشاره کرد.

به گزارش ایلنا از سایت شهر؛ «مجید صادقیان» با اشاره به برنامه‌های باغ کتاب تهران در هفته کتاب وکتابخوانی از تاریخ ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه گفت: از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته می‌توان به قصه‌خوانی برای کودکان و نقد و بررسی آثار نوجوانان اشاره کرد. 

وی در ادامه افزود: این موسسه، همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌کند. این برنامه‌ها شامل قصه‌گویی، کتاب‌خوانی، ساخت کاردستی، اوریگامی و نقد شعر و داستان نوجوان است که از روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه آغاز و تا روز جمعه ۲۶ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت. 

قصه‌خوانی و اوریگامی

قائم مقام باغ کتاب تهران با اشاره به برنامه‌های روز چهارشنبه ۲۴ آبان ماه ادامه داد: در این روز فروشگاه کتاب کودک و نوجوان باغ کتاب با کتاب‌خوانی، قصه‌خوانی و اوریگامی میزبان کودکان و نوجوانان خواهد بود. این رویداد از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود، مخاطبان با همراهی تسهیلگران، کتاب و قصه می‌خوانند و در کنار هم اوریگامی می‌سازند. 

روز جذاب برای کتاب‌خوان‌ها

وی بیان کرد: همچنین در روز دوم مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه قصه‌خوانی مخصوص پدران و فرزندان در فروشگاه کودک و نوجوان باغ کتاب برگزار می‌شود. به عبارتی در این روز کودکان با کمک کارشناسان، قصه‌های خود را خلق می‌کنند. 

به گفته صادقیان؛ این برنامه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در فروشگاه کتاب کودک و نوجوان برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: در این روز کودکان می‌توانند تجربه متفاوتی از ساخت کتاب را برای خود رقم بزنند. این برنامه مخصوص گروه سنی خردسال و کودک است که در کنار هم ساخت کاردستی کتاب را یاد خواهند گرفت. زمان این رویداد، از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در «پاتوق دخترونه» در ورودی اصلی باغ کتاب اعلام شده است. 

قائم مقام باغ کتاب تهران تاکید کرد: در این روز برنامه‌های شعرخوانی، قصه‌خوانی، نمایش عروسکی و اوریگامی با حضور «مصطفی رحمان‌دوست»، شاعر و نویسنده کتاب‌های کودک و «مریم نشیبا»، گوینده رادیو و تلویزیون برپا می‌شود. این برنامه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در ورودی اصلی باغ کتاب تهران اجرا خواهد شد. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تولید کتاب شعر و قصه نوجوانان از دیگر محورهای برنامه هفته کتاب و کتاب‌خوانی در باغ کتاب است. در این برنامه که با حضور چهره‌های شناخته‌شده حوزه داستان، قصه، شعر و تصویرسازی نوجوانان برگزار می‌شود، نوجوانان می‌توانند اشعار و داستان‌های خود را در حضور کارشناسان برنامه بخوانند و نقد آن را بشنوند. 

مجید صادقیان افزود: «اسمعیل امینی»، نویسنده و شاعر و «منوچهر اکبرلو»، نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان به عنوان کارشناس در این برنامه حضور خواهند داشت. گفتنی¬ست آثار مطرح شده در این برنامه در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد. این برنامه نیز روز پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در ورودی اصلی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. 

اختتامیه رویداد کتاب‌خوانی

وی با اشاره به روز اختتامیه رویداد کتابخوانی در باغ کتاب تهران ادامه داد: در این روز، باغ کتاب تهران میزبان گروه کتاب‌خوانی «بی‌کتاب‌ها» خواهد بود که در آن علاقه‌مندان به کتاب‌خوانی در کنار هم و به صورت گروهی کتاب خواهند خواند. این برنامه روز جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سالن شماره ۸ باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. 

قائم مقام باغ کتاب تهران بیان کرد: در پایان برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی باغ کتاب، مراسم اختتامیه در روز جمعه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در ورودی اصلی این مجموعه برگزار می‌شود. 

وی یادآور شد: در رویداد اختتامیه هفته کتاب و کتاب‌خوانی یک کتاب شناخته‌شده با حضور نویسنده آن نمایش‌نامه‌خوانی خواهد شد و در ادامه برنامه، شرکت‌کنندگان با حضور یک نویسنده به کتاب‌خوانی خواهند پرداخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز