خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری تهران خبرداد؛

تدوین طرح جامع توسعه زیرساخت‌های فوریت اجتماعی

کد خبر : ۱۴۱۹۶۲

۶۰ مرکز خدمات رسانی استاندارد تا سال ۱۴۰۰ از سوی شهرداری تهران ساخته می‌شود، اما اداره این مراکز به خیران، سازمان های مردم نهاد یا سایر نهادهای حمایتی همچون بهزیستی واگذار خواهد شد.

ایلنا: معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تدوین طرح جامع توسعه زیرساخت‌های خدمات و فوریت‌های اجتماعی در شهر تهران به عنوان یک فعالیت استراتژیک خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا جهانگیری‌فر با اعلام این خبر اظهارکرد: بر طبق این طرح مقررشده است که بالغ بر ۶۰مرکز خدمات رسانی استاندارد تا سال ۱۴۰۰ از سوی شهرداری تهران ساخته شده اما اداره این مراکز به خیران، سازمان های مردم نهاد و یا سایر نهادهای حمایتی همچون بهزیستی واگذار شود.

وی با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح از ابتدای سال ۹۳ در دستور کار شهرداری تهران قرار خواهد گرفت تصریح کرد: بنابراین طرح جامع، باید در هریک از مناطق شهری یک مجتمع خدمات و فوریت‌های اجتماعی برای خدمات رسانی به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب(از جذب، پذیرش تا اسکان موقت) احداثشود.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه همچنین یادآورشد: «همراه‌سرا» ها نیز از جمله مراکز در دستور ساخت برای اسکان شبانه همراهان بیمارانی است که برای استفاده از خدمات درمانی به تهران سفر کرده اند اما امکان استفاده از هتل ها و یا مهمانپذیرها برای آنها مهیا نیست.

جهانگیری‌فر همچنین ساخت مراکز خدمات ویژه کودکان را نیز از سایر مراکز مطرح شده در این طرح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: قصد مدیریت شهری از احداثاین مجتمع‌ها، توسعه زیرساخت‌های پایتخت برای کمک به افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب با کمک و مشارکت‌های مردمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز