خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران:

طرح ضربتی مبارزه با کنترل موش در پایتخت / کارگاههای تولید پوشاک ایمن نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۶۳

ما با ابزارهای علمی روز دنیا و اصلاح معابر و مبارزه با صنایع تولید کننده زباله و غیره جمعیت موشها را کنترل خواهیم کرد. همچنین کنترل سگهای ولگرد که بیشتر از شهرهای هم جوار به پایتخت می آیند در دستور کار ما قرار دارد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از ساماندهی ده هزار واحد صنفی تولید پوشاک خبر داد و گفت: بیشتر صنف تولید کنندگان پوشاک در فضایی نا ایمن مشغول کار هستند و بیشتر در محل‌هایی فعالیت می‌کنند که مربوط به چند دهه گذشته است و قصد داریم با سایر نهادهای مرتبط این اصناف را ساماندهی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رضا قدیمی " در نشست خبری با اشاره به خروج تدریجی صنایع آلاینده و مزاحم از پایتخت، گفت: هدف ما انتقال صنایع همزمان با ارتقا آن است ما قصد نداریم تمام صنوف آلاینده کننده محیط را به اطراف تهران منتقل کنیم بلکه در هنگام انتقال تمام آلایندگی های آنها برطرف و کنترل می‌شود.

به گفته وی صنف تولیدکنندگان پوشاک نه آلوده کننده هوا هستند و نه مزاحمتی برای شهروندان ایجاد می‌کنند اما چون شرایط کارگاهی مناسبی ندارد شهرداری با کمک سایر نهادهای مرتبط قصد ساماندهی آنها را دارد، زیرا بیشتر این کارگاهها یا خانه مسکونی بود و یا انبار و یا پاساژ متروکه و از لحاظ بهداشت محیط کار بسیار ناایمن است اما بر اساس مصوبه شورا زمین ۲۰۰ هکتاری در ۴ دانگه برای انتقال آنها در نظر گرفته ایم.

وی از ایجاد سایت مجازی خرید و فروش خودرو خبر داد و گفت: ما در سال گذشته سه مرکز خرید و فروش خودرو احداثکردیم اما بسیار زود به مرحله اشباع رسید و ما نمی توانستیم به طور فیزیکی به این مراکز اضافه کنیم بنابراین برای ارتقای خدمات به صورت مکانیزه این سایت را ایجاد کردیم.

قدیمی از انتقال مسئولیت کنترل جانوران موذی به این سازمان خبر داد و گفت: مدیریت و کنترل جمعیت جانواران موذی مجددا به این سازمان سپرده شده و اکیپ هایی از ۱۵ بهمن تا۱۵ اسفند در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های مبارزه با جمعیت موشها در پایتخت گفت: ما با ابزارهای علمی روز دنیا دو اصلاح معابر و مبارزه با صنایع تولید کننده زباله و غیره جمعیت موشها را کنترل خواهیم کرد. همچنین کنترل سگهای ولگرد که بیشتر از شهرهای هم جوار به پایتخت می آیند در دستور کار ما قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تاخیر در کیوسک های مطبوعاتی جدید گفت: سال گذشته قیمت این کیوسک‌ها سه برابر شد و صاحبان دکه‌های مطبوعاتی توان پرداخت هزینه دکه های جدید را نداشتند.

وی همچنین از ساماندهی اقلامی که در این دکه‌ها عرضه می‌شود خبر داد و افزود: برخی از دکه‌های مطبوعاتی این مکان را به پاساژ تبدیل کرده و همه جور خدماتی در آن ارائه می کنند و ما به دنبال ساماندهی این موضوع نیز هستیم.

مدیر عامل سازمان ساماندهی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مشکلاتی صنف فروش نمایشگاه‌داران خیابان ۱۷ شهریور دارند، تصریح کرد: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارند حتی درخواستی برای تغییر جواز نداده اند.

وی همچنین از انتقال صنف اوراق کنندکان اتومبیل در شوش خبر داد و گفت: یک دهه است که باید این صنف به خارج از تهران منتقل شود. ما در یک سال گذشته اجازه ورود هیچ خودرویی را به این گاراژها نداده ایم. همچنین صنف اوراقچی‌های اتومبیل نیز منحل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز