خبرگزاری کار ایران

درخواست نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران از نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

حداقل در ردیف‌های بودجه به فکر حمل و نقل عمومی باشید

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۰۶

آخرین جلسه کارگروه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای اسلامی شهر تهران نیز به دلیل بحثبودجه در مجلس از سوی مجمع نمایندگان کنسل شد.

ایلنا: جمعی از نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران هم‌زمان با بررسی بودجه سال ۹۳ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان مجلس درخواست کردند تا موضوع حمل و نقل عمومی را مورد توجه ویژه قرار دهند.

به گزارش ایلنا، رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران در این ارتباط گفت: اختصاص تنها ۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای حمل و نقل عمومی کشور در سال ۹۳ در شرایطی که آلودگی هوا مهم‌ترین مشکل مردم تهران و سایر کلان شهرهای کشور محسوب می‌شود و توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت حمل و نقل ریلی می‌تواند مهم‌ترین نقش را در کاهش آلودگی هوا بازی کند، جای تأمل دارد.

محمد حقّانی با اعلام اینکه مجلس برای سال آینده تنها ۸۰ میلیارد تومان برای تامین ناوگان اتوبوسرانی شهرهای سراسر کشور در نظر گرفته‌ که با این مبلغ تنها می‌توان تنها ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دوکابین یا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین خریداری کرد و بودجه‌ای که برای تأمین اتوبوس کل شهرهای کشور در سال ۹۳ در نظر گرفته‌اند، نیاز یکی از مناطق اتوبوسرانی تهران را نیز نمی‌تواند تأمین کند.

شاکری: نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی بی‌توجه هستند

یک عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این ارتباط گفت: امیدواریم میزان نازل بودجه‌ای که مجلس برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفته، ‌ از طریق کارگروه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای اسلامی شهر تهران اصلاح شده و افزایش یآبد و نگرانی‌های موجود بابت بودجه حمل و نقل عمومی را برطرف کند.

اقبال شاکری با اظهار تعجب از اینکه چرا اغلب نمایندگان مجلس نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی بی‌توجه هستند و اهمیت آن را در نظر نگرفته‌اند، افزود: به این منظور در دستگاه‌های دولتی هماهنگی وجود ندارد وگرنه حمایت‌های لازم تا کنون صورت می‌گرفت.

وی با اشاره به اینکه اختصاص بودجه نازل به حمل و نقل عمومی در حالی رخ داده که نگرانی بابت آلودگی هوای تهران به اوج خود رسیده و این موضوع به مشکل شماره یک تهران و مردم آن تبدیل شده و در این میان توسعه حمل و نقل عمومی مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هواست، اظهار کرد: واقعاً نمی‌دانیم چرا این کم لطفی صورت گرفته است.

شاکری با بیان اینکه کلیات بودجه تصویب شده و باید دید می‌توان در ردیف‌های بودجه کاری کرد یا نه، تصریح کرد: با اختصاص این مبالغ اندک از محل بودجه‌های دولتی، عقب ماندگی حمل و نقل عمومی نه تنها جبران نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می‌شود و سلامت مردم همچنان در خطر خواهد بود.

دوستی: مگر نمایندگان مجلس در تهران زندگی نمی‌کنند؟

یک عضو دیگر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز در این رابطه گفت: به رقم پایین بودجه حمل و نقل عمومی کشور به خصوص تهران اعتراض جدی داریم و با تصویب چنین بودجه‌ای از سوی نمایندگان مجلس آدم فکر می‌‌کند برخی از آقایان در تهران زندگی نمی‌کنند و مشکلات این شهر را نمی‌دانند.

اسماعیل دوستی با اعلام اینکه با این اوصاف شورای اسلامی شهر تهران نمی‌تواند کاری انجام دهد، افزود: آخرین جلسه کارگروه مشترک مجمع نمایندگان استان تهران و شورای اسلامی شهر تهران نیز به دلیل بحثبودجه در مجلس از سوی مجمع نمایندگان کنسل شد.

این نماینده شورای اسلامی شهر تهران در پایان از درخواست شورا برای دیدار با رییس جمهور خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دیدار مشکلات شهر تهران به ویژه مشکل حمل و نقل و ترافیک و موضوع بودجه‌ اندکی که از سوی دولت به این منظور اختصاص داده شده را با ایشان در میان می‌گذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز