خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس:

گسترش مترو ضروری‌ترین اقدام جهت کاهش ترافیک است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۱۱

متاسفانه در کلان شهر‌ها زیر ساخت مناسبی برای حل مسأله کاهش ترافیک وجود ندارد و علاوه بر این کمبود اتوبوس و تاکسی، حمل و نقل شهری در کلان شهر‌ها و با مشکل مواجه ساخته است.

ایلنا: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم زمان با بررسی بودجه ۹۳ کشور با تأکید بر اینکه بررسی و رفع مشکل ترافیک و معضل آلودگی هوا به عنوان مهم‌ترین دغدغه شهروندان تهرانی امری ضروری است، گفت: ساکنان تهران ساعات زیادی را در ترافیک سپری می‌کنند و تنفس در هوای آلوده به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نبی ا… احمدی افزود: در راستای کاهش ترافیک باید توسعه حمل و نقل عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه امروزه معضل ترافیک علاوه بر تهران در سایر کلان‌شهرهای کشور نیز دیده می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه در این کلان شهر‌ها زیر ساخت مناسبی برای حل این مسأله وجود ندارد و علاوه بر این کمبود اتوبوس و تاکسی، حمل و نقل شهری در کلان شهر‌ها و با مشکل مواجه ساخته است.

احمدی با بیان اینکه خدمات‌رسانی باید به موقع صورت گیرد و وسایل نقلیه عمومی به گونه‌ای واحدی شوند که در شأن شهروندان باشند، تصریح کرد: چنان به این مسائل بر طرف گردد، استقبال از وسایل حمل و نقل عمومی بیشتر خواهد شد و شهروندان کمتری با خودروی شخصی تردد می‌کنند.

وی با اشاره به بررسی بودجه سال آینده کل کشور در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در صورتی که بودجه بخش حمل و نقل عمومی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، کیفیت حمل و نقل عمومی ارتقاء خواهد یافت.

احمدی با بیان اینکه تغییر ساختار شهری و طراحی آن به گونه‌ای که بتواند گره‌های ترافیکی را باز کند، می‌تواند در کاهش ترافیک موثر باشد، تصریح کرد: ساخت بزرگراه طبقاتی صدر می‌تواند الگوی موفقی در این زمینه باشد.

نماینده مردم داراب و زرین شهر در پایان خاطرنشان کرد: گسترش مترو به دلیل حجم بالای جابه‌جایی مسافران ضروری‌ترین اقدام در جهت کاهش ترافیک محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز