خبرگزاری کار ایران

مدیرگروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک:

مدیریت یکپارچه ایمنی ترافیک، آمار تصادفات را کاهش می دهد

کد خبر : ۱۴۵۷۰۷

در دی ماه امسال دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل و ترافیک کشور را تقدیم مجلس کرده که امید می رود، پس از تصویب، مشکلات ناشی از توسعه نیافتگی مدیریت ایمنی در کشور برطرف شود.

ایلنا: مدیرگروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک گفت: ۶۰ درصد نخبگان ترافیک کشور در یک پژوهش اعلام کردند که بهبود وضع ایمنی ترافیک در دهه­ گذشته ناشی از تعاملات فردی میان مسئولان مربوط بوده است و خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی ترافیک شدند

مدیرگروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک " سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک " گفت: یکپارچه نبودن مدیریت ایمنی، آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات را افزایش داده تا جایی که آمار تصادفات رانندگی در ایران با کشورهایی که از نظر جمعیت با کشور ما یکسان هستند و حتی تعداد خودرو بیشتری هم دارند، چند برابر است.

به گزارش ایلنا، محسن انصاری، مدیرگروه قوانین، مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک، در آستانه برپایی " سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک " که از ششم اسفند ماه در برج میلاد آغاز به کار می کند، گفت: در سال ۱۳۹۱ بیش از ۱۹ هزار نفر در کشور بر اثر تصادفات جان خود را از دست داده اند، این در حالیست که تعداد کشته های ناشی از تصادفات در کشور آلمان که جمعیتی معادل ایران دارد(۸۰ میلیون نفر) سالانه حدود چهار هزار نفر است.

وی با اشاره به اینکه مولفه های زیادی از جمله­ قوانین و مقررات و مدیریت بر ایمنی تاثیر دارد تصریح کرد: قوانین و مقررات می توانند در حوزه­ های فردی و بین دستگاهی تعاملات، هماهنگی و انسجام را افزایش دهند. مدیریت یکپارچه ایمنی به معنای آن است که تمام دستگاه های متولی ترافیک تحت یک سیاست واحد انجام وظیفه کنند در حالی که طی ۴۰ سال اخیر چهار ساختار فرا سازمانی به منظور هماهنگی و انسجام بخشی بین دستگاه های متولی ایجاد شده اند که هیچ کدام از کار آمدی لازم برخوردار نبوده و نیستند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد نخبگان ترافیک کشور در یک پژوهش اعلام کردند که بهبود وضع ایمنی ترافیک در دهه­ گذشته ناشی از تعاملات فردی میان مسئولان مربوط بوده است و خواستار ایجاد مدیریت یکپارچه ایمنی ترافیک شدند

وی گفت: در دی ماه امسال دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل و ترافیک کشور را تقدیم مجلس کرده که امید می رود، پس از تصویب، مشکلات ناشی از توسعه نیافتگی مدیریت ایمنی در کشور برطرف شود.

انصاری با اشاره به برپایی سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک یادآور شد: یکی از اهداف برپایی این کنفرانس، افزایش سطح دانش ترافیکی در کشور و فراهم آوردن ارتباط دانشگاهیان با عناصر اجرایی است. باید به موضوع ایمنی ترافیک به عنوان یک مساله فرا بخشی نگریست که یکی از اهداف این کنفرانس، شناخت بیشتر پیچیدگی ها و معضلات حوزه ترافیک به شیوه ای علمی است که استفاده از تجربیات سایر کشور ها در این زمینه می تواند، بسیار موثر باشد.

مدیر گروه قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه ترافیک سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک خاطر نشان ساخت: از کارشناسان و صاحب نظران کشورهایی که در زمینه ایمنی ترافیک جزو کشورهای پیشرفته هستند، دعوت به عمل آمده تا با ارایه تجربیات موفق خود به نخبگان و مدیران حوزه ترافیک در این کنفرانس، تصمیم گیران این حوزه را در جهت حل معضلات ترافیکی یاری رسانند.

" سیزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک " با حضور سفرای کشورهای خارجی و جمعی از چهره های مطرح این حوزه از امریکا، اروپا و استرالیا طی روزهای ۶ و۷ اسفند ماه امسال در برج میلاد برپا می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز