خبرگزاری کار ایران

اعضای شورای شهر تهران تاکید کردند؛

لزوم نگاه ملی به منطقه ویژه عباس‌آباد

کد خبر : ۱۴۶۰۵۷

پیشرفت پروژه ها و تکمیل طرح ها جذابیت را در این منطقه افزایش خواهد داد که موجب می شود برخی نهاد ها و دستگاه ها به چشم طمع به این اراضی نگاه کنند.

ایلنا: رؤسای کمیسیون های فرهنگی و شهرسازی شورای شهر تهران ضمن تأکید بر مدیریت یکپارچه و مستقل بر اراضی عباس آباد، نگاه ملی را لازمه پیشبرد طرح ها و برنامه های جامع در این اراضی عنوان کردند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته حجت الاسلام ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی و جمعی از کارشناسان کمیسیون های مختلف شورای شهر تهران در جلسه‌ای مشترک با مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت نوسازی عباس آباد درجریان وضعیت اداره اراضی عباس آباد و پروژه های واقع در آن قرار گرفتند.

اردشیر نوریان، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تهران به واسطه توجه ویژه به اراضی عباس آباد تصریح کرد: مدیریت یکپارچه و مستقل در اراضی می تواند علاوه بر جذب سرمایه ها و اعتبارات سرعت انجام فعالیت ها و پروژه های عمرانی را افزایش داده و زمینه و بستر لازم برای تحقق هرچه سریع تر قطب فرهنگی و گردشگری را فراهم کند.

در این جلسه همچنین معاونین شرکت نوسازی ضمن ارائه گزارشی مشروح از تاریخچه و وضعیت اراضی عباس آباد در دوره های مختلف عملکرد حوزه های مختلف شهرسازی، ساخت و ساز پروژه ها، پیشرفت عملیات عمرانی، بودجه و اعتبارات را تشریح کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در این جلسه اراضی عباس آباد را یکی از ارزشمند ترین مناطق تهران عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات موجود در این منطقه تملک اراضی توسط دستگاه های مختلف است که در این زمینه باید با رایزنی با نهاد های بالادستی حکومتی در جهت حل آنها اقدام کرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت از مدیریت واحد در این اراضی یادآور شد: پیشرفت پروژه ها و تکمیل طرح ها جذابیت را در این منطقه افزایش خواهد داد که موجب می شود برخی نهاد ها و دستگاه ها به چشم طمع به این اراضی نگاه کنند.

ناصحی همچنین افزود: مجموعه‌ای از ناهماهنگی‌ها به مدیریت و در نهایت اهداف نهایی اراضی عباس‌آباد آسیب می‌زند که شورای شهر و در مجموع مدیریت شهری در این زمینه قول مساعد جهت کمک و همکاری خود را در جهت پاسخگویی به مطالبات رهبر معظم انقلاب اعلام می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز با تقدیر از عملکرد و نوع نگاه شرکت نوسازی عباس آباد در حوزه شهرسازی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دومطالبه جدی را در حوزه های فرهنگ و معماری ایرانی و اسلامی مطرح کردند که مجموعه مدیریت شهری باید در این زمینه های قدم های جدی بردارد.

وی افزود: این اراضی نقش مهمی در پالایش هوای تهران دارد که در این زمینه باید از رهنمودهای مقام معظم رهبری و نیز نقش مرحوم کازرونی وزیر مسکن وقت در تعریف اراضی به عنوان پهنه سبز فرهنگی سپاسگزاری کرد.

سالاری با اشاره به برگزاری جلسه مشترک شورای شهر با وزارت مسکن تصریح کرد: این اراضی انحرافی را از اهداف کلان خود نداشته و باید دولت، شهرداری تهران و شورای شهر با نگاهی ملی از مدیریت یکپارچه و مستقل در این اراضی حمایت کنند تا شرکت نوسازی تنها ارائه کننده خدمات و واگذار کننده اراضی نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز