خبرگزاری کار ایران

اختلاف نظر اعضا نسبت به استفعای دنیامالی

کد خبر : ۱۴۶۸۷۲

ساعی: به من حق استعفا ندادند که برای فدراسیون تکواندو کاندید شوم / جدیدی: اگر قرار باشد دنیا مالی درشورا بماند پس باید حق من و ساعی نیز گرفته شود ما نیز می توانستیم برای فدراسیون ها شرکت کنیم.

ایلنا: ‌ استفعای " احمد دنیامالی " اگرچه امروز در شورای شهر تهران مطرح نشد اما باز هم موجب شد تا اعضا نظرات مختلفی در این زمینه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جلسه علنی امروز با و جود این که اعضا منتظر استعفای احمد دنیا مالی بودند این موضوع مطرح نشد.
دنیا مالی پس از گذشت یک ساعت و نیم از جلسه برای توضیح دادن به این موضوع در حاشیه ضحن به جمع خبرنکاران آمد و توضیحاتی را در این باره ارائه داد.

وی با بیان اینکه تلاشم این بود که در این جلسه این استعفا مطرح شود اما به دلیل جلسه مهمی که رئیس شورای شهر تهران داشتند، مطرح نشد، گفت: درباره استعفای بنده شورا تصمیم‌گیری می‌کند ولی تا آن زمان برای حضورم در جلسات منع قانونی وجود ندارد.

احمد دنیامالی ادامه داد: ‌ اگر شورا شغل محسوب می‌شود باید برای همه اینچنین باشد و اگر هم شغل نیست برای همه شغل نیست. باید مجلس شورای اسلامی در این خصوص پاسخ شفافی بدهد. البته قبلا دفتر حقوقی مجلس نظر خود را اعلام کرده که شورای شهر تهران شغل محسوب نمی‌شود و قانون جدیدی هم در این خصوص به تصویب نرسیده است.

دنیامالی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم محل مناقشه باشم، نصریح کرد: در حال حاضر آقای رضازاده که به حق شایسته ریاست فدراسیون وزنه‌برداری هستند پیش از حضور در شورای شهر نیز در این فدارسیون بودند و پس از عضویت در شورا نیز کسی نمی‌تواند ایراد قانونی به ایشان بگیرد.

وی تاکید کرد: ‌ اگر در مورد دنیامالی رفتار غیرقانونی صورت بگیرد این موضوع دامن بقیه افراد را نیز می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور آقای ناطق نوری در مجلس شورای اسلامی و ریاست فدراسیون بوکس در گذشته، گفت: چنین مواردی بسیار زیاد وجود داشته است و مثلا آقای سیدمهدی هاشمی علاوه بر نمایندگی مجلس ریاست فدراسیون تیراندازی را نیز بر عهده داشته‌اند. به هر ترتیب موضوعی که برای من پیش آمده باعثمی‌شود اصل این موضوع شفاف سازی شود.

وی با اشاره به اینکه در تمام دنیا در فدراسیون‌های ورزشی، دبیر فدراسیون مسائل اجرایی را بر عهده دارد، گفت: ‌ ریاست فدراسیون در هیچ کجای دنیا شغل محسوب نمی‌شود و با این استدلال که چون فدراسیون از دولت کمک مالی می‌گیرد شغل محسوب شود، نادرست است.

این عضور شورای شهر تهران در مورد حضور خود در شورای شهر تهران و داشتن وقت کافی برای رسیدگی به مسائل شهر تهران، گفت: سابقه بنده نیز نشان می‌دهد که همزمان با حضور در ورزش می‌توانم به کارهای عمرانی بپردازم. قطعا وظایف عضو شورای شهر تهران از وظایف نماینده مجلس شورای اسلامی بیشتر نیست و فکر می‌کنم بتوانم این کار را انجام دهم.

وی تاکید کرد: رای مردم برای من بسیار اهمیت دارد و قطعا نخواهم گذاشت که این مسئله به مجامع جهانی کشیده شود و باید این مسئله به صورت داخلی حل شود. اگر دولت بخواهد در خصوص حضور اعضای شورای شهر تهران در فدراسیون‌های ورزشی تعیین تکلیف کند و یا احیانا عضویت در شورا را به عنوان شغل محسوب کند به یکباره چند هزار نفر نان‌خور دولت اضافه می‌شود.

دنیا مالی سپس در جمع اعضا حضور یافت و گفت: من به دلیل حضور در فدارسیون قایقرانی استعفای خود را تقدیم شورای شهر کرده‌ام چرا که سازمان بازرسی و وزارت ورزش اعلام کرده است که باید استعفا بدهم.

وی ادامه داد: من نمی دانم می توانم در شورا بمانم یا بروم اما بنا به خواسته مجمع فدراسیون استعفای خود را مطرح کرده ام
این در حالی است که بر اساس آخرین باری که مجلس شورای اسلامی استعلام خود را به شورا ارائه کرده است، حضور اعضا در ریاست فدراسیونها ایراد قانونی ندارد.

وی صراحتاً اعلام کرد که بر اساس قانون نه شورا و نه ریاست فدراسیون ها شغل محسوب نمی‌شود اما وزارت ورزش از من خواسته است که تا فردا استعفای خود را در شورا به تصویب برسانم. اگر چه من متن استعفای خود را هفته گذشته به شورا ارائه دادم.

دنیا مالی با بیان این که من نمی توانم برای شورا تعیین تکلیف کنم گفت: چگونه باید در این شرایط عمل کنم وقتی که وزیر تا فردا به من مهلت داده است.

مرتضی طلایی که در غیاب احمد مسجد جامعی ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت: بار دیگر این موضوع را از مجلس استعلام می کنیم و روز یکشنبه نتیجه را قرائت خواهیم کرد دوستان باید تا روز یکشنبه صبر کنند.

محسن پیر هادی دیگر عضور شورای شهر تهران نیز در این باره گفت: از وزیر ورزش خواهش داریم که با پافشاری برای ارائه استعفای دنیا مالی تا فردا شائبه‌ای را به وجود نیاورند.

وی ادامه داد: از دید ما به عنوان یک عضو شورا ریاست در فدراسیون یا عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود اما اگر به عنوان یک برند جهانی ریاست یک فدراسیون مطرح می شود پس بهتر است صبر کنند تا شورا کارش را انجام دهد.

پیر هادی با بیان این که دنیا مالی ریاست یکی از کمیسیون های اصلی و مهم شورا را بر عهده دارد، تاکید کرد: بر اساس استعلامی که مجلس به شورا داده است دنیا مالی می تواند به طور همزمان هر دو پست را داشته باشد اگر جه ما منتظر استفساریه مجلس در این خصوص هستیم.

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفته های خود گفت: اگر وزیر ورزش پافشاری خود را ادامه دهد ما نیز از نمایندگان مردم تهران می خواهیم تا وزیر را به مجلس بکشانند و این موضوع را پیگیری کنند.

اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در این باره پس از اعلام اظهار نظر اعضای شورا گفت: شبهه‌ای در صحن پیش آمده است و دوستان خیال می کنند که همفکران من در شورا تمایل دارند که دنیا مالی از شورا برود که این گونه نیست.

وی خطاب به مهدی چمران گفت: آقای چمران مگر شما نبودید که برای حضور ساعی و جدیدی در فدراسیون ها اعلام کردید که باید استعفا بدهند وگرنه این کار امکان پذیر نیست حال چه شده است که استعفای دنیا مالی را نمی پذیرید.

دوستی با بیان این که چرا پای وزارت ورزش و سازمان ورزشی را به میان می آورید، تصریح کرد: قانون موضع را کاملاً مشخص کرده است. آقایان چرا از کیان شورادفاع نمی کنید. هیات رئیسه شورا خلاف کرده است و باید استعفای دنیا مالی را پس از ارائه اش مطرح می کرد.

تقی پور در پاسخ به دوستی گفت: من از کیان شورا دفاع می کنم اما تفسیر آنها از دفاع یعنی این که در برابر این مسئله کوتاه بیاییم، گفته های ما مَر قانون است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اظهار نظر اعضا موجب شد تا هادی ساعی اعلام کند من و جدیدی نیز یک عضو شورا هستیم. و دفاع از حق ما نیز دفاع از کیان شورا است.

این گفته ساعی موجب شد تا اعضا برای آن دست بزنند و وی ادامه داد: شما که نماینده مجلس بودید چرا این را می گویید وزارت ورزش قانون گذار نیست بلکه قانون را اجرا می کند. اعضا باید از حق من و جدیدی نیز دفاع می کردند.

در این میان عباس جدیدی نیز که برای فدراسیون کشتی تمایل به کاندیداتوری داشت، اعلام کرد: اگر قرار باشد دنیا مالی در شورا بماند پس باید حق من و ساعی نیز گرفته شود ما نیز می توانستیم برای فدراسیون ها شرکت کنیم.

ساعی ادامه داد: در این میان بحثشخص دنیا مالی نیست بلکه حقی است که در این میان باید به آن پرداخته شود.

تقی پور نیز گفت: شما هم می توانید بروید و برای دفاع از حقتان شکایت کنید.

ساعی گفت: به من حق استعفا ندادند که برای فدراسیون تکواندو کاندیدا شوم.

طلایی برای پایان بخشیدن به این صحبتها گفت بهتر است تا روز یکشنبه منتظر بمانید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز