خبرگزاری کار ایران

تمجید اساتید علوم ارتباطات نیوزلند از فرهنگ ترافیک در تهران:

رانندگان تهران صبور‌ترین رانندگان جهان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۱۳

تهران تمام شاخص‌هایی که کلان شهرهای پیشرفته جهان برخوردار می‌باشند را داراست و هیچ چیزی از شهرهای مدرن دنیا کم ندارد.

ایلنا: دو نفر از اساتید علوم ارتباطات کشور نیوزلند که به دعوت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در نشست شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران شرکت کرده بودند، از فرهنگ ترافیک رانندگان تهرانی و صبوری آن‌ها در ترافیک تمجید کردند.

به گزارش ایلنا، پرفسور گالووی استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسی اوکلند با اشاره به اینکه رانندگان تهران به حد غیر قابل باوری صبور هستند، گفت: رانندگان تهرانی در سنگین‌ترین راهبندان‌ها نیز هیچ گونه عکس‌العمل منفی از خود نشان نمی‌دهند.

وی از ترافیک تهران به عنوان یک بحران نام برد و افزود: مردم تهران صبورانه با این مسأله کنار آمده‌اند و به نظر می‌رسد ترافیک به عنوان یک موضوع معمولی در زندگی روزمره شهروندان پذیرفته شده است.

همچنین پرفسور مور، دیگر استاد علوم ارتباطات دانشگاه مسی اوکلند با اشاره به اینکه اوکلند با ۱۰ درصد جمعیت تهران و ۶۰۰ کیلومتر مربع مساحت، از وسعتی نزدیک به تهران برخوردار است، گفت: رشد افقی اوکلند در حال تبدیل شدن به رشد عمودی است و این شهر به رغم جمعیت اندک نسبت به تهران و وسعت برابر با آن، با مشکل ترافیک مواجه است.

پرفسور مور با بیان اینکه رانندگان ایرانی نسبت به رانندگان بسیاری از نقاط دنیا، رانندگان آرامی هستند، افزود: به عنوان نمونه، اگر ترافیک تهران در شهرهای چین وجود داشت رانندگان چینی دست خود را از روی بوق بر نمی‌داشتند و بدون وقفه بوق می‌زدند، در صورتی که رانندگان در تهران صبوری و حوصله به خرج می‌دهند و تأمل می‌کنند تا راه برایشان باز شود.

پرفسور مور در پایان با تاکید بر اینکه تهران شبیه پیشرفته‌ترین شهرهای جهان است، خاطرنشان کرد: تهران تمام شاخص‌هایی که کلان شهرهای پیشرفته جهان برخوردار می‌باشند را داراست و هیچ چیزی از شهرهای مدرن دنیا کم ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز