خبرگزاری کار ایران

احیای هر پلاک بافت فرسوده برابر است با نجات جان انسان بی گناه از مرگ حتمی

کد خبر : ۱۴۸۰۲۴

نگاه و رویکرد مدیریت شهری در این بخش از پایتخت در مقوله بافت فرسوده بسیار جدی است و در همین راستا دامنه تعاملات کاری با اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب گسترش داده تا راهکارهائی برای ایجاد انگیزه میان شهروندان ساکن دربافت فرسوده اتخاذ کند.

ایلنا: شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به وضعیت نامناسب اقتصادی شهروندان در جنوب پایتخت اظهار داشت: با وجود تمام محدودیت‌هائی که برای شهروندان در این زمینه وجود دارد، بازهم شاهد هستیم آنها برای نوسازی بافتهای فرسوده مسکونی خویش مشتاق هستند و مدیریت شهری را در این امر تنها نمی گذارند.

به گزارش ایلنا، وحید نوروزی در نشست هم اندیشی که با حضور مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران و مسئولین دفاترنوسازی منطقه برگزار شده بود، ضمن بیان مطلب فوق افزود: یکی از انتظاراتی که قالیباف شهردار تهران از بنده دارد، ورود جدی ام به مقوله احیای بافتهای فرسوده بوده و به همین جهت نیز برنامه های متعددی برای تحقق این رویکرد ترسیم با همفکری شورایاران و مسئولین دفاتر نوسازی منطقه، به اجرا در خواهند آمد.

وی بابیان این نکته که احیای هر پلاک بافت فرسوده، نجات جان چندین انسان بی گناه از مرگ حتمی است، تأکید کرد: نگاه و رویکرد مدیریت شهری در این بخش از پایتخت در مقوله بافت فرسوده بسیار جدی است و در همین راستا دامنه تعاملات کاری با اداره اوقاف و امور خیریه جنوب غرب گسترش داده تا راهکارهائی برای ایجاد انگیزه میان شهروندان ساکن دربافت فرسوده اتخاذ کند.

به گفته نوروزی، کاهش فاصله طبقاتی بین مناطق شمال و جنوب از سیاستهای شهرداری تهران محسوب شده و با جذب سرمایه می توانیم پروژه های مورد نیاز شهروندان را اجرا و گامی در جهت تأمین نیازها و اجابت خواسته های آنها برداشت.

وی تصریح کرد: توسعه و گسترش فضای سبز در شهر تهران، بویژه درمنطقه۱۸، در اولویتهای برنامه های مدیریت شهری است و باید به جای بلندمرتبه سازی در اراضی شهر، به سمت احداثبوستان، کاشت درخت که تأثیر بسزائی در کاهش آلایندگی هوا دارد، روی آورد.

همچنین علی رضاجعفری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران نیزدراین نشست به تبیین و تشریح رویکردها و سیاستهای این سازمان پرداخت و گزارش مبسوطی از فعالیتهای دفاتر نوسازی این بخش از پایتخت را به سمع و نظر حاضرین رسانید.

وی در ادامه به اشاره به این موضوع که توسعه خدمات در دفاتر نوسازی محلات، موجب تسهیلگری می شود، خاطر نشان ساخت: بحمدا… شرایط طی سالیان اخیرطوری فراهم آمده تاشهروندان برای مشارکت دراحیای بافتهای فرسوده خویش داوطلب و برای ادامه حیات را برای همسر و فرزندان خویش برنامه ریزی نمایند.

تعدادی از مدیران شهرداری منطقه ۱۸، سازمان نوسازی شهر تهران و مسئولین دفاتر نوسازی در این بخش از پایتخت نیز به تناسب موضوعات مطروحه در نشست، توضیحاتی را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز