خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

بهبود وضعیت بانوان سرپرست خانوار در برنامه ۵ ساله شهر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۱۰۹

بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست باید در اجتماع نیز حضور پر رنگی داشته باشند تا در ‌‌نهایت بتوانند معیشت زندگی خود و فرزندانشان را تامین کنند.

ایلنا: عضو شورای شهر تهران گفت: در برنامه ۵ ساله شهر تهران که ابتدای سال ۹۳ آغاز خواهد شد و در حال حاضر در شورای شهر نیز مطرح است برای بهبود وضعیت بانوان سرپرست خانوار نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش ایلنا، " ابوالفضل قناعتی " در مورد اینکه نیمی از افراد جامعه شهری را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهارداشت: این افراد حق استفاده از امکانات اجتماع را دارند ولی به دلیل مشکل سرپرستی با معضلاتی روبرو هستند پس برای مدیریت زندگی خود و فرزندانشان لازم است در حوزه‌های اشتغال زایی که مختص به بانوان است، فعالیت اجتماعی داشته باشند.

عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران، اضافه کرد: بانوان بی‌سرپرست و بد سرپرست باید در اجتماع نیز حضور پر رنگی داشته باشند تا در ‌‌نهایت بتوانند معیشت زندگی خود و فرزندانشان را تامین کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان حضور بانوان را در جامعه نادیده گرفت، تصریح کرد: حضور بانوان در فعالیت‌های اجتماعی لازم و ضروری است و برای برخی افراد هم این موضوع تکلیف می‌شود چون سرپرست خانواده نداشته و مجبور هستند برای تامین معیشت خود کار کنند.

قناعتی با تاکید بر اینکه شورا وظیفه دارد بستر‌ها و زمینه‌های فعالیت این قشر را با توجه به توانمندی‌های ویژه بانوان فراهم کند، ادامه داد: ایجاد اشتغال زایی برای بانوان باید از جنس خود این افراد باشد تا زنان بتوانند در حوزه‌های کاری و اثر گذار اجتماع در فعالیت‌های جامعه استفاده شود.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه اشتغال زایی برای بانوان باید درشان این افراد باشد، خاطر نشان کرد: این گروه از بانوان مشکلات معیشتی خاصی دارند پس باید بستر فعالیت این افراد را در بهترین شرایط موجود ایجاد کرد.

وی با اشاره به فعالیت بانوان سرپرست خانوار در سرای محلات و فرهنگسرا‌ها تصریح کرد: این افراد در برخی از سازمان مرتبط با شهرداری فعالیت دارند و باید از شهردار پایتخت و ستاد توانمندسازی در جهت اشتغال زایی این افراد قدردانی شود.

قناعتی با توجه به اینکه دولت، مسئولین و سازمان‌های غیر دولتی باید از این قشر دفاع کنند، ادامه داد: تمامی زیر مجموعه‌ها باید به این حوزه ورود یابند تا بار این مسئولیت تنها بر دوش عده‌ای از افراد نباشد از سوی دیگر وظیفه مسئولین شهری است که در این باره تصمیمات جدی گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی وضعیت زنان سرپرست خانوار در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در صحن شورا نیز این موضوع مطرح شود، اعضا به این مسئله رسیدگی کرده و نسبت به حل آن اقدام می‌کنند زیرا موضوعی است که مستقیما به جامعه باز می‌گردد.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با اشاره به برنامه ۵ ساله شهر تهران که ابتدای سال ۹۳ آغاز خواهد شد و در حال حاضر در شورای شهر نیز مطرح است، اضافه کرد: در این باره بحثدرآمد‌ها مطرح شده و در جلسات بعدی هم هزینه‌ها هم مطرح می‌شود که در ‌‌نهایت برای بهبود وضعیت بانوان سرپرست خانوار نیز تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.

به گفته قناعتی در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و لایحه‌ها، ما به عنوان نماینده بانوان در این حوزه ورود پیدا می‌کنیم و نسبت به حل آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز