خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران:

شهر باید توسط یک مدیریت واحد اداره شود

کد خبر : ۱۵۰۶۰۸

در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کلیات طرح حریم شهر تهران به مساحت ۵ هزار و ۹۱۸ کیلومتر مربع مورد تصویب مقدماتی قرار گرفت تا پس از مطالعات راهبردی به تصویب نهایی برسد.

ایلنا: رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تشبیه شهر‌ها به موجودات زنده‌ای که رشد کرده، توسعه می‌یابند و تحرک و پویایی دارند، گفت: البته اگر برای شهر برنامه‌ریزی نشود، آن‌ها به صورت ناهمگون رشد می‌کنند و اگر برای همه زوایای شهر برنامه نداشته باشیم، نه تنها مشکلات اساسی آن حل نمی‌شود، بلکه روز به روز بر ناهنجاری‌های آن نیز افزوده می‌شود.

به گزارش ایلنا، " محمد سالاری " افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پایتخت موضوع تعیین حریم و اداره آن است و در حالی که نسبت حریم به محدوده شهر در پایتخت‌های بزرگ جهان معمولاً یک به پنج است اما در تهران این نسبت بسیار متفاوت است.

وی با اعلام اینکه با اجرای طرح تفصیلی، محدوده شهر تهران از ۷۱۳ کیلومتر مربع به ۶۴۸ کیلومتر مربع تقلیل یافته، تأکید کرد: در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کلیات طرح حریم شهر تهران به مساحت ۵ هزار و ۹۱۸ کیلومتر مربع مورد تصویب مقدماتی قرار گرفت تا پس از مطالعات راهبردی به تصویب نهایی برسد.

طرح راهبردی حریم تهران باید هر چه زود‌تر تدوین شود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت کمربند سبز پایتخت، اظهار کرد: با توجه به مشکلات عدیده شهر تهران به خصوص معضل آلودگی هوا، پیگیری جدی‌تر موضوع توسعه کمربند سبز حریم پایتخت ضرورت دارد.

سالاری، تعیین حریم تهران را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و تصریح کرد: مشخص نبودن حریم شهر سبب شده تا راهی برای قانون شکنی و تجاو به منابع طبیعی پدید آید.

وی با تشبیه حریم تهران به هاله‌ای که عملکرد زیست محیطی و تنفس گاهی برای آن پیش بینی شده، اضافه کرد: با توجه به چالش‌ها و معضلات پیش‌رو، طرح راهبردی حریم پایتخت باید هر چه زود‌تر تدوین واجرا شود.

حریم شهر جزء لاینفک مدیریت شهری است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه بر اساس اصول و مبانی شهرسازی، مدیریت شهری و حریم استحفاظی شهر اجزای لاینفکی از هم بوده و باید توسط یک مدیریت واحد اداره شوند، اظهار کرد: پراکندگی مدیریت و وجود ارکان‌های مختلف مدیریتی باعثایجادمعضالت متعددی شده است.

سالاری، تنوع موضوعی قوانین و مقررات و اعمال آن‌ها توسط مجریان متعدد را باعثتغییرات پیش‌بینی نشده در شهر و پیرامون آن دانست و تصریح کرد: این تحولات طرح‌ها و برنامه‌های توسعه شهر را دستخوش دگرگونی‌های ناخواسته می‌کند.

وی در پایان ضرورت اتخاذ تصمیم قانونی برای تعیین حریم پایتخت را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر تهران صیانت از حریم شهر تهران که همانا حفاظت از حریم شهروندان تهرانی است را به عنوان یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های خود مورد توجه ویژه قرار داده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز