خبرگزاری کار ایران

با وجود کاهش تولید خودرو در کشور:

۴۰ خودروی جدید در هر ساعت به خیابان‌های تهران اضافه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۹۸

در ۱۱ ماهه نخست سال جاری تنها ۳۷۹ دستگاه اتوبوس یعنی هفته‌ای کمتر از ۸ دستگاه اتوبوس و تنها ۹۲ دستگاه می‌نی‌بوس یعنی هفته‌ای کمتر از ۲ دستگاه می‌نی‌بوس در کشورمان تولید شده است.

ایلنا: معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: با وجود کاهش تولید خودرو در کشورمان به نسبت سال‌های گذشته، در ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۶۵۷ هزار دستگاه خودروی جدید در کشورمان تولید شده که نیمی از این تعداد وارد معابر تهران شده‌اند.

به گزارش ایلنا، " شهرام جباری‌زادگان " با اشاره به اینکه در هر شبانه روز به طور متوسط، یک هزار و ۹۳۵ دستگاه خودرو در کارخانجات خودروسازی کشورمان تولید می‌شود، افزود: حدود یک هزار دستگاه از این خودرو‌ها وارد خیابان‌های تهران شده و حدود یک هزار دستگاه دیگر نیز در سایر کلان شهر‌ها و شهرهای کشور و نیز دیگر نقاط کشورمان مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه به این ترتیب در هر ساعت ۴۰ دستگاه خودروی جدید به خیابان‌های تهران وارد می‌شوند، اظهار کرد: این ۴۰ دستگاه خودروی جدید علاوه بر اینکه به معابر تازه‌ای که باید تردد آن‌ها را امکان‌پذیر کنند نیاز دارند، به فضای پارکی که توقف آن‌ها را ممکن نمایند نیز نیازمند هستند.

جباری‌زادگان با تأکید بر اینکه در شرایطی شاهد تولید انبوه وسایل نقلیه شخصی در کشور هستیم که تولید وسایل نقلیه عمومی با اُفت شدیدی رو به روست، تصریح کرد: در ۱۱ ماهه نخست سال جاری تنها ۳۷۹ دستگاه اتوبوس یعنی هفته‌ای کمتر از ۸ دستگاه اتوبوس و تنها ۹۲ دستگاه می‌نی‌بوس یعنی هفته‌ای کمتر از ۲ دستگاه می‌نی‌بوس در کشورمان تولید شده است.

معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پایان خاطرنشان کرد: رقابت کاملاً نابرابری بین ورود خودروهای جدید و ساخت معابر تازه در تهران وجود دارد و از این رو مدیریت شهری با رویکرد تبدیل تهران به شهر انسان محور، توسعه حمل و نقل عمومی و تقویت حمل و نقل پاک را در دستور کار خود قرار داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز