خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد؛

تهیه طرح جامع فضاهای زیرسطحی برای حل مشکلات شهروندان در روی سطح شهر

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۰۲

وضعیت فعلی میادین تهران برای آینده شهر قابل قبول نیست و جمعیت عابر و راکب و نیز ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، سیما و منظر شهری نامناسبی را ایجاد کرده‌اند که قطعا باید اقداماتی برای ساماندهی این وضعیت صورت گیرد.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران یکی از آیتم‌های برنامه ۵ ساله دوم شهرداری تهران تهیه طرح جامع فضاهای زیر سطحی عنوان کرد و افزود برای شهروندان در روی سطح شهر باید بسیاری از مشکلات را در زیر سطح آن حل کنیم.

به گزارش ایلنا، " مازیار حسینی " با بیان این مطلب گفت: استفاده از فضاهای زیرسطحی با توجه به مواجهه با موضوعاتی نظیر معارضات ملکی و ارزش زمین در شهری مثل تهران، بسیار ارزان‌تر از فضاهای روسطحی است.

وی با بیان اینکه به طور کلی استفاده از فضاهای زیر و رو سطحی(ترازهای ۱ - و ۱ +) در اولویت شهرهای بزرگ قرار دارد، تاکید کرد: بین این دو گزینه، استفاده از فضاهای زیرسطحی اولویت دارد؛ مگر اینکه توجیه فنی و مهندسی مناسبی برای انتخاب گزینه روسطحی وجود داشته باشد.

معاون شهردار تهران همچنین به اهمیت ساماندهی میادین بزرگ و پرتردد شهر تهران با بهره گیری از فضاهای زیرسطحی اشاره کرد و در این رابطه گفت: وضعیت فعلی میادین تهران برای آینده شهر قابل قبول نیست و جمعیت عابر و راکب و نیز ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی، سیما و منظر شهری نامناسبی را ایجاد کرده‌اند که قطعا باید اقداماتی برای ساماندهی این وضعیت صورت گیرد.

حسینی به پیچیدگی‌های این مداخلات نیز اشاره کرد و با بیان اینکه به دلیل فقدان تونل‌های مشترک تاسیسات شهری، اطلاعات درست و کافی از وضعیت تاسیسات در زیر پای خود نداریم، افزود: در چنین شرایطی ساماندهی هر یک از میادین بزرگ شهر، دریایی از کارهای مختلف است که تا انجام نشود، نمی‌توان کار را پیش برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز